شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » قندوز در آستانه سقوط سوم/ حملات آمریکایی‌ها بر غیرنظامیان عمدی است

ده‌ها شهروند ولایت قندوز در یک گردهمایی در کابل از رهبران دولت وحدت ملی خواستند تا به قندوز توجه کند، در غیر آن احتمال سومین‌بار سقوط این ولایت وجود دارد.

این قندوزی‌ها با بیان اینکه دولت به عاملان جنایت مدال می‌دهد، گفتند: اگر به خواست‌های شهروندان قندوز توجه نشود، این مردم دست به نافرمانی‌های مدنی خواهند زد.

قندوز قبل از فصل سرما پاکسازی شود

«محی‌الدین صاحب‌زاده» شهروند ولایت قندوز در این گردهمایی با بیان اینکه سقوط این ولایت هزاران خانواده را مهاجر کرد، گفت: رهبران و مسئولان دولتی باید پیش از آغاز فصل سرما قندوز را از وجود طالبان پاکسازی کنند.

صاحب‌زاده با تأکید بر اینکه مردم قندوز نیازمند کمک هستند، افزود: اکنون در ۴ سوی این ولایت طالبان حضور دارند.

حملات آمریکایی‌ها به غیرنظامیان عمدی است

وی با اشاره به اینکه احتمال سقوط قندوز برای سومین‌بار وجود دارد، تصریح کرد: نیرو‌های آمریکایی در حالیکه از موقعیت هراس‌افکنان باخبر بودند، غیرنظامیان را مورد حمله قرار دادند.

این شهروند قندوز در پایان سخنان خود تأکید کرد: رهبران دولت وحدت ملی باید هرچه سریعتر قندوز را مورد توجه قرار داده و مردم آن را از بدبختی نجات دهند.

دولت به قندوزی‌ها غرامت دهد

در همین حال «صفی‌الله احمد» شهروند دیگر قندوز با قرائت اعلامیه مطبوعاتی شهروندان این ولایت گفت: مسئولان دولتی باید عملیات تهاجمی و پاکسازی کامل قندوز را آغاز کنند.

احمد با بیان اینکه دولت به مردم قندوز غرامت بپردازد، افزود: ایجاد اصلاحات بنیادی در ادارات غیرنظامی و نظامی قندوز یک نیاز برای قندوز محسوب می‌شود.

عدم توجه دولت ما را به نافرمانی‌های مدنی ترغیب می‌کند

وی با تأکید بر اینکه عاملان سقوط قندوز شناسایی و مجازات شوند، تصریح کرد: رهبران دولت وحدت ملی باید افراد صادق و متخصص را در رأس دولت محلی قندوز انتخاب کنند.

این شهروند قندوزی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر دولت به خواست‌های شهروندان این ولایت توجه نکند، ما دست به نافرمانی‌های مدنی خواهیم زد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که ماه گذشته ولایت قندوز برای دومین‌بار به دست گروه طالبان سقوط کرده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان