شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ماجرای «فرار از دست طالبان» در ایران ساخته می‌شود

فیلم «درست شبیه پسر من» درامی از کنستانزا کاتراجلیو توسط «اسنت فیلم» و «ری» با موضوع افغانستان در ایران ساخته می‌شود.

این فیلم اولین فیلم ایتالیایی است که پس از ۵۰ سال در ایران تولید می‌شود.

بخش‌هایی از این فیلم که با همکاری ایتالیا-بلژیک-کرواسی ساخته می‌شود تاکنون در ایتالیا فیلمبرداری شده و داستان آن درباره یک پسر نوجوان افغانستانی است که از جنگ داخلی طالبان در کشورش فرار می‌کند.

فرزاد پاک از «تنگرین فیلمز» تهیه کننده ایرانی است که به این پروژه ملحق شده است.

این فیلم به زبان ایتالیایی، فارسی و انگلیسی ساخته می‌شود و ۳۰ درصد آن در منطقه ورامین، سنگان و برقان از ۱۵ آوریل فیلمبرداری خواهد شد.

آندرآ پاریس از کمپانی تهیه‌کنندگی «اسنت فیلم» که ساخت این فیلم را هم برعهده دارد در این باره گفت: این اولین فیلم داستانی بلند ایتالیایی است که با همکاری ایران پس از دهه ۱۹۶۰ شکل می‌گیرد.

وی افزود: کنار آمدن با بروکراسی آسان نبود. صنعت سینمای ایران به خوبی توسعه یافته است اما روی تهیه‌کنندگان خارجی باز نیست. ۶ ماه طول کشید تا ما توانستیم همه مجوزهای قانونی را دریافت کنیم.

«درست شبیه پسر من» که الهام گرفته از رویدادهای واقعی است داستان اسماعیل را روایت می‌کند که از قوم اقلیت هزاره افغانستان است و در کودکی از مناطق جنگی گریخته است. او حالا بزرگ شده و در ایتالیا زندگی می‌کند اما وقتی می‌فهمد ممکن است مادرش هنوز زنده باشد، همه چیز برایش تغییر می‌کند.

این فیلم با حمایت وزارت فرهنگ ایتالیا ساخته می‌شود.

بسیر آهنگ شاعر  افغانستانی از بازیگران این فیلم است. تیهانا لازوویچ و داوود یوسفی نیز دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلمبرداری در ایران برای ما خیلی حیاتی بود زیرا تنها کشور امنی است که جمعی فراوان از مهاجران در آنجا ساکن هستند.

دورینا لوندف نویسنده فیلمنامه بوده و کاتریجلیو فیلمساز ۴۴ ساله ایتالیایی که نخستین بار با ساخت مستندی درباره قوم هزاره در سال ۲۰۰۶ با این فرهنگ آشنا شد در نوشتن فیلمنامه با وی همکاری کرده است.

پاریس افزود: فیلمبرداری در ایران برای ما خیلی حیاتی بود زیرا تنها کشور امنی است که جمعی فراوان از مهاجران در آنجا ساکن هستند.

مهر به نقل از اسکرین دیلی نوشت:  با جستجو میان اسامی فعالان سینمایی نام فرزاد پاک در لیست عوامل فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی به عنوان یکی از مدیران تولید دیده می شود. همچنین در ساخت مستند «جاده ابریشم» با همکاری چینی‌ها نیز این نام آورده شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان