شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » محصل افغان در مرحله نیمه نهایی رقابت های فناوری معلوماتی امریکا راه یافت

تمیم عیسی زاده، محصل سال چهارم دانشکده¬ی کمپیوتر ساینس دانشگاه بلخ با ارائه نمودن طرحی در بخش آموزش و پرورش، توانسته است که برای نخستین بار افغانستان را در رقابت¬های بین المللی فنآوری معلوماتی در آمریکا نماینده گی نماید.

آقای عیسی زاده امروز جمعه بیست حمل به خبرنگار طلوع نیوز گفت که امیدوار است طرحی که از سوی وی ارائه شده برنده این رقابت هاباشد.

وی، اکنون در مرحله ی نیمه نهایی این رقابت¬ها قرار دارد و می¬گوید در این مرحله باید مردم برای او رای بدهند تا برنده ی این رقابت ها شود.

تمیم، می¬گوید وزارت خارجه آمریکا هر سال رقابت جهانی فنآوری معلوماتی را راه اندازی می کند که امسال ۱۶۵ کشور به شمول افغانستان در این رقابت ها شرکت کرده است.

او گفت که امسال در این رقابت¬ها ۱۲۰۰ طرح ارائه شده است که داوران آمریکایی از این میان ۱۰۲ طرح را برگزیده اند که در این میان طرح او نیز شامل است.

تمیم می افزاید:” ۱۰۲ مفکوره از ۱۰۰ کشور جهان به دور نیمه نهایی راه یافته که خوشبختانه افغانستان هم برای اولین بار در بخش نیمه نهایی با ۱۰۰ کشور دیگر راه یافته که جای افتخار است.؛

تمیم، می¬گوید این طرح ها باید بر بنیاد نیازمندیهای مردم استوار باشد از اینرو او با درک اینکه بیشتری از خانواده های افغان از کودکان شان در مکتب معلومات ندارند، طرحی را روی دست گرفته است.

بر بنیاد این طرح، خانواده ها می توانند از رهگذر تیلفون همراه، به گونه ی رایگان، معلومات لازم را در مورد فرزندان شان بدست آورند.

عیسی زاده خاطر نشان ساخت:” طرحی را ما دیزاین کردیم که مردم قادر به این باشد تا تمام معلومات را در مورد حاضری، شرکت دانش آموزان در صنف، فعالیت ها و نمرات شاگردان را کسب کنند.”

در همین حال شماری از دانشجویان دانشگاه بلخ از راه یافتن طرح تمیم، به مرحله ی نیمه نهایی رقابت¬های جهانی فنآوری معلوماتی خرسند شده اند و آنرا یک افتخار بزرگ می¬دانند.

محب الله، دانشجوی سال چهارم کمپیوتر ساینس دانشگاه بلخ که عکس تمیم را بر روی دیوار دانشگاه نصب می کرد، گفت: « جای افتخار است که تمیم برای اولین بار به نماینده گی از افغانستان در رقابت های تکنولوژی معلومات در آمریکا راه یافته است.»

اجمیر یکی دیگر از این دانشجویان گفت: « این افتخار نه تنها برای پوهنخی ما بلکه برای تمام افغانستان است.»

تمیم می گوید دراین رقابت¬ها بیست طرح که بیشترین رای را آورده باشد به عنوان بهترین طرح ها برگزیده می¬شود.

او از مردم می خواهد که به او رای دهند. و برای اینکار تنها تا آخر ماه آپریل وقت دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان