شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مردم هرات در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار تظاهرات گسترده برگزار کردند

صدها تن از شهروندان هرات برای تقبیح نسل کشی و جنایات ضد بشری در میانمار و کشتار اقلیت مسلمان در این کشور توسط  بودایی‌ها و ارتش این کشور دست به تجمع اعتراضی زدند.

«محمد فرمان شکیبا» مسئول برگزاری این تجمع اعتراضی با اشاره به قتل، شکنجه و کوچ  اجباری و تجاوز بر اقلیت مسلمان روهینگیا، گفت: این اعمال ارتش و ملیشه های برما تعریفی غیر از نسل کشی و جنایت ضد بشری ندارد.

وی افزود: مردم افغانستان برمبنای پیوند انسانی و اسلامی با مردم میانمار حمایت و پشتیبانی خود را با مردم زجر کشیده اعلام کرده و این اعمال ضد بشری را محکوم میکنند.

 اعتراض کنندگان از رییس جمهور و رییس اجراییه و نمایندگان شورای ملی افغانستان خواستند تا حمایت افغانستان را از مسلمانان مظلوم روهینگیا اعلام و از طریق مجامع بین المللی برای متوقف ساختن نسل کشی‌ها در این کشور اقدام عملی کنند.

آنها از سازمان ملل متحد، سازمان‌های حقوق بشری خواستند تا قدم از تقبیح زبانی فراتر نهاده و با ایجاد فشار بر رژیم متعصب میانمار جلو نسل‌کشی‌ها را بر اقلیت مسلمان میانمار را بگیرند.

این معترضین از  آمریکا و همپیمانانش، چین و روسیه می‌خواهند تا نفاق را کنار گذاشته و جلو جنایات ضد بشری توسط بوداییان را بگیرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان