شما اینجا هستید
اخبار » معترضان به عدم توزیع تذکره الکترونیکی آدمک های غنی و عبدالله را آتش زدند

ده ها تن امروز در کابل در اعتراض به عدم توزیع شناسنامه های الکترونیکی تظاهرات و راهپیمایی کردند.

معترضان سران حکومت را به نقض قانون متهم کردند و گفتند که حکومت در برابر اراده ای مردم ایستاده است، آنها پلاکاردهای که روی آن شعارهای به حمایت از توزیع شناسنامه های الکترونیکی نوشته شده بود، حمل می کردند.
در یکی از این پلاکاردها نوشته شده است: “رییس جمهوری بی تذکره، رییس اجرایی بی تذکره، پارلمان بی تذکره، مردم تذکره معتبر می خواهند.”
تظاهرکنندگان آدمک های محمد اشرف غنی، و عبدالله عبدالله را به آتش زدند.
معترضان هشدار دادند که اگر دولت قانون توشیح شده ثبت و احوال نفوس را تطبیق نکند، قانون شکنی در میان همه شهروندان به یک فرهنگ تبدیل می شود.
پیشتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی گفته بود که روند توزیع تذکره های الکترونیکی به تایخ ۲۸ اسد که مصادف است با سالگرد استقلال افغانستان آغاز می شود، معترضان امروز می گفتند که عبدالله وعده ۲۸ اسد چه شد؟
عبدالله در ماه سرطان امسال نیز گفته بود که در روند آغاز توزیع تذکره الکترونیکی غفلت و کوتاهی شده است و تاکید کرده بود که مشکل در هر سطحی که باشد باید حل شود.
معترضان امروز راهپیمایی شان را از نزدیک خانه رییس اجرایی در کارته پروان شروع کرده و می خواستند به طرف ارگ ریاست جمهوری بروند اما ماموران پولیس به آنها اجازه ورود به این منطقه را ندادند.
یک معترض گفت که آنها حرکت مدنی و اعتراض شان را ادامه خواهند داد و علیه آنچه او استبداد خواند، مبارزه خواهند کرد.

تظاهرکنندگان ادمک های محمد اشرف غنی، و عبدالله عبدالله را به آتش زدند
او گفت: “ما به جلو می رویم، ما در برابر ظلم و استبداد ایستادگی خواهیم کرد، ما حق خود را می خواهیم و از هیچ کسی هم ترسی نداریم زیرا قانون با ما است و تا زمانیکه تذکره های الکترونیکی توزیع نشود، بار بار تظاهرات و اعتراض خواهیم کرد.”
این چندمین باریست که مردم به سبب عدم توزیع شناسنامه های الکترونیکی تظاهرات می کنند.
پیشتر شماری از کارمندان اداره توزیع شناسنامه های الکترونیکی که از کار بیکار شده بودند نیز در کابل تظاهرات کرده و خواهان شروع پروسه توزیع این شناسنامه ها شدند.
آنها هشدار داده بودند که اگر حکومت در این باره تاخیر کند، آنها افغانستان را ترک خواهند کرد.
در حالیکه گفته می شود جامعه جهانی حاضر است هزینه چاپ و توزیع شناسنامه های الکترونیکی را پرداخت کند اما جنجال ها در ارک و اختلاف رهبران حکومت وحدت ملی باعث عدم توزیع این شناسنامه ها شده است.
حکومت چند بار وعده داد که این شناسنامه ها را توزیع می کند اما گفته شده که هنوز اختلافات سیاسی آنها در این باره حل نشده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان