شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مقامات افغانستان نباید با پروسه‌های ملی برخورد سیاسی کنند

رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان ( فیفا) گفته است که برخورد سیاسی و حتی سلیقه‌ای مقامات سیاسی افغانستان یکی از دلایل ناکامی بسیاری از پروسه های ملی بوده است.

رشید گفت: توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی را یک پروسه ملی خوانده و خواهان آغاز این روند مهم ملی شد.

وی همچنین از دولت خواست تا زمینه برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورای‌های شهرستان را در سال جاری فراهم سازد.

وی خاطر نشان ساخت که تأخیر بیشتر از این در برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان، دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نمی باشد.

رئیس اجرایی فیفا تاکید کرد که برگزاری انتخابات پارلمانی با کارت‌های کهنه نمی‌تواند شفافیت این روند را تضمین کند و باید در انتخابات آینده، کمیسیون انتخابات فهرست رای دهندگان را ترتیب و از سیستم بیومتریک برای تثبیت هویت رای دهندگان استفاده کند تا میزان تقلب کاهش یافته و انتخابات در فضای سالم برگزار گردد.

جمهور نوشت: این گفته‌ها در حالی مطرح می شود که «امام محمد وریماچ»، رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات به تازگی گفته است که در حال بررسی استفاده از فناوری دیجیتالی در انتخابات پارلمانی است.

وریماچ با بیان این مطلب که قرار است سیستم انتخابات کامپیوتری شود خاطر نشان ساخته که براساس این سیستم، ثبت نام رای‌دهندگان و رای گیری به صورت بیومتریک خواهد شد و همچنین رای گیری، شمارش و ثبت آرا کامپیوتری خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افزود: گفت‌وگوها درباره تحقق این هدف با رهبران دولت، حامیان مالی بین‌المللی و کشورهای کمک‌کننده ادامه دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان