شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مقامات و شخصیت‌های کشور با اهدای گُل یاد مارشال فهیم را گرامی داشتند

عبدالله عبدالله پس‌از گذاشتن اکلیل گل، دربارۀ شخصیت و کارنامه‌های مارشال فهیم گفت که با ادامۀ راه مبارزان و قهرمانان کشور، به صلح و ثبات دست خواهیم یافت.

رییس اجرائیه گفت: “مارشال کسی بود که تأثیرش در تحولات اخیر در افغانستان کاملاً مشهود بوده‌است.”

رییس اجرائیۀ حکومت با ابراز تأسف گفت: “ادامۀ جنگ در کشور، جنگ تحمیلی‌است، زیرا برخی‌ها شکار توطئه‌ها شده‌اند.”

آقای عبدالله در بخش دیگری از سخنانش از تلاش‌های صلح یاد آوری کرد: “همه آرزوی تأمین صلح را دارند، اما متأسفانه مردم به آن دست نیافته‌اند. علت آن نبود اراده در حکومت نه، بل جنگ تحمیلی‌است و تعدادی هم شکار توطئه‌ها شده‌اند و در تبانی با تروریزم به جنگ ادامه می‌دهند.”

در همین حال، احمدضیاء مسعود، نمایندۀ ویژۀ رییس‌جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب گفت: “اگر مارشال حیات می‌بود، با ابتکارات و شناختی که داشت، پروسۀ صلح خوب پیش می‌رفت و نیز امنیت در سراسر کشور برقرار می‌بود.”

او در ادامه گفت: “زمانی که او زنده بود تقریباً در سراسر کشور امنیت خوب بود، چون او با تمامی گروه‌های اجتماعی و قومی افغانستان رابطۀ خوب داشت.”

آقای مسعود از ادامۀ جنگ هشدار داد و گفت که تا یک ماه دیگر جنگ در کشور، از جمله کندز، آغاز خواهند شد.

احمدضیاء مسعود گفت: “مردم افغانستان مصیبت‌های داخلی زیادی را دیده‌اند. گروه‌های تروریستی نمی‌توانند جلو تحولات عمیق را در افغانستان بگیرند.”

او در ادامه گفت: “مردم افغانستان دربارۀ آینده تصمیم خواهند گرفت و ما آینده درخشان خواهیم داشت. پیامم به مردم این است که زیاد زیر تاثیر اوضاع فعلی امنیتی نروند، زیرا این وضع موقتی است.”

این مقام بلندپایه حکومت تأکید کرد تا زمانی که طالبان سرکوب نظامی نشوند و پاکستان فشار لازهم را بر این گروه نیاورد، رسیدن به صلح و ثبات در کشور دُشوار است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان