شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » موافقتنامه صلح به زودی نهایی خواهد شد

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان صبح امروز نماز عید سعید قربان را در مسجد جامع ارگ ادا کرد و با نمازگزاران که شامل معاونان ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه و سایر مقامات عالی رتبه غیرنظامی و نظامی کشور و اقشار مختلف مردم بودند، دید و بازدید کرد.

رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی ضمن اینکه عید سعید قربان را به ملت عظیم افغانستان و مسلمانان جهان تبریک گفت، به روح پاک شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور بخصوص «زړور زاهد»  رئیس پلیس ولایت ننگرهار که روز گذشته به شهادت رسید، دعا کرد.

آرزوهای غازی امان‌الله فراموش نشده است

محمد اشرف غنی گفت: آرزوهای غازی امان الله خان بانی استقلال کشور فراموش نشده است و بعنوان رئیس جمهور افغانستان به آن عمل می‌کنم.

رئیس جمهور افغانستان در مورد صلح گفت: صلح آرزوی ملت افغانستان است و ملت ما برای برقراری صلح، اجماع سرتاسری دارد.

غنی از تلاش‌های شورای عالی صلح و هیات حزب اسلامی قدردانی کرده و گفت که بزودی موافقت نامه صلح نهایی خواهد شد.

وی افزود که امید است بزودی شاهد ایجاد فضای صلح و ختم جنگ باشیم و این مسایل باید در مدت محدود حل گردد.

محمد اشرف غنی گفت که خداوند صلح را خیر دانسته است،براین اساس وظیفه اول من بعنوان رئیس جمهور، اطاعت از ارشادات الهی و اجرای قانون اساسی کشور می‌باشد.

هیچ مانع بدون دلیلی را در مقابل صلح قبول ندارم

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر اینکه هیچگونه مانعی بدون دلیل را در مقابل صلح قبول ندارد، از تمام شخصیت‌های سیاسی و ملی کشور خواست تا مسئله صلح را جدی بگیرند.

رئیس جمهور افغانستان افزود: اگر در مقابل صلح مانع ایجاد شود، وظیفه من بعنوان رئیس جمهور این است تا آنرا با مردم افغانستان شریک سازم و از آنها بخواهم که در یک صف واحد برای برقراری صلح ایستاده شوند.

وی گف: هدف ما افغانستان باثبات و متحد در اجرای قانون اساسی کشور است که تمام مردم و اقوام کشور خود را در اتحاد و اتفاق کامل ببینند.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد اشرف غنی برای استاد «عبد رب الرسول سیاف» که در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های هند بستری و تحت مداوا می باشد، آرزوی سلامتی کرد و از انجام عملیات موفقیت‌آمیز وی، ابراز خرسندی نمود.

رئیس جمهور افغانستان که راه ما راه حق است و سرنوشت نسل های آینده را تعیین می کند، این راه را که راه میلیون‌ها افغانستانی است با تعهد، حوصله و عزم قاطع  ادامه می‌دهیم.

وی در پایان سخنانش از همه خواست تا به خانواده‌های شهدا رسیدگی و از آنها مواظبت کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان