شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نشست «تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان» برگزار می‌شود

«محمدسرور رجایی» فعال فرهنگی با اشاره به برگزاری نشست««تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان»» در حوزه هنری، گفت: ادبیات کودک و نوجوان افغانستان می‌تواند با هدف شناساندن بهتر خود به نویسندگان و مردم شریف ایران و قدم بزرگی برای معرفی این بخش پررنگ و لعاب ادبی بردارد.

این شاعر و نویسنده افغانستانی افزود: زبان فارسی یک اصل است. ادبیات کودک در این اصل شاخه‌های پر برگ و گلی است که متأسفانه در کشور من هنوز دیده نشده است.

وی افزود: امیدوارم برنامه‌ای که با همکاری و مساعدت حوزه هنری کودک و نوجوان راه‌اندازی کردیم قدم پرباری باشد برای معرفی بخشی از داشته‌های فرهنگی ملت افغانستان و راه را برای رفاقت دیرینه کودکان و نوجوانان افغانستان با کودکان و نوجوان ایران اسلامی باز کند.

مدیرمسئول نشریه کودکان «باغ» ادامه داد: ما گام اول را برمی‌داریم به امید اینکه بتوانیم ادبیات مغفول‌مانده کودک و نوجوان افغانستان را برای مخاطبش معرفی کنیم.

ادبیات کودک و نوجوان افغانستان و ایران می‌تواند در کنار هم باغ‌های بسیار خرمی بیافریند تا سال‌های سال و تا قرن‌های قرن کودکان زبان فارسی در این باغ در کنار یکدیگر بازی و شادی کنند، شعر بخوانند، قصه بگویند و به هم لبخند بزنند.

پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری نوشت: نشست «بررسی تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان از آغاز تا امروز» از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز چهارشنبه ۲۴ آذر/ قوس در سالن اوستای حوزه هنری به نشانی، تهران، خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان