شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نیروهای امنیتی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان، ‌‌امروز چهارشنبه (۴ اسد) با رئیس و اعضای پارلمان جوانان و همچنین معاون امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالله در ابتدای این دیدار از تلاش‌های شبانه‌روزی پارلمان جوانان و انگیزه آنان برای خدمت به مردم قدردانی کرد.

رئیس اجراییه افغانستان با بیان اینکه نا امنی‌ها به عنوان بزرگترین چالش افغانستان است، بازپس‌گیری ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب، مناطقی در ولایت بغلان، بازگشایی راه قندوز- تخار و آمادگی مردم و نیروهای امنیتی در ولایت غور برای بازپس‌گیری ولسوالی تیوره از طالبان را از جمله دستاوردهای نیروهای امنیتی افغانستان خواند.

عبدالله عبدالله با بیان این مطلب که افغانستان با یک جنگ سراسری رو به رو است و تاثیرات آن در تمام ابعاد زندگی مردم ملموس است، تحرکات اخیر نیروهای امنیتی در همکاری و هماهنگی با مردم، برای سرکوب گروه‌های تروریستی را مهم ارزیابی کرد.

رئیس اجراییه افغانستان، نیروهای امنیتی را متشکل از جوانان دانست و از نقش مهم، موثر و حیاتی آنان در دفاع از تمامیت ارضی و ارزش‌های دینی و ملی این کشور، قدردانی کرد.

رئیس اجراییه افغانستان همچنین از رئیس، معاون و اعضای پارلمان جوانان خواست تا به نوبه خود کار اطلاع‌رسانی در خصوص تروریسم را به جوانان انجام دهند.

وی افزود: ممکن است جوانانی ناخواسته به دلیل مشکلات اقتصادی به دام تروریست‌ها بیافتند، زیرا با نجات این جوانان از توطئه‌های دشمنان افغانستان، نه تنها این جوانان را که خانواده‌ها و مردم بی‌گناه نیز نجات می‌یابند.

رئیس اجراییه افغانستان، با بیان اینکه تشکیل شبکه‌ها و گروه‌های نیکوکار از سوی جوانان گامی بلند محسوب می‌شود، گفت: اقداماتی مهم در بخش‌های امنیت، کشاورزی، برق و معادن در حال انجام است و در عین‌حال تلاش‌ها برای ایجاد اداره مستقل برای افراد دارای معلولیت نیز ادامه دارد.

عبدالله از جوانان خواست تا نقش خود را در آگاهی مردم برای برخورد سالم با تمام اقشار جامعه و به ویژه افراد دارای معلولیت ایفا کنند تا هیچ‌کسی احساس محرومیت نکند.

رئیس اجراییه افغانستان، همچنین تاکید کرد که در جذب کادرهای علمی جوانان در نهادهای دولتی اقداماتی صورت گرفته است و در فراهم ساختن زمینه‌های مناسب برای تحصیلات جوانان واجد شرایط نیز به صورت جدی و همه جانبه اقدام می‌شود.

عبدالله عبدالله به پارلمان جوانان اطمینان داد که زمینه‌های لازم برای همکاری با آنان از طریق نهادهای دولتی را فراهم می‌سازد.

رئیس اجراییه افغانستان با بیان اینکه معاونت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور بودجه کافی برای حمایت از جوانان در عرصه‌های مختلف را دارد، خاطرنشان کرد که افزون بر معاونت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، از طریق کمیته اقتصادی شورای وزیران، کابینه و ریاست اجراییه رسیدگی به مشکلات آنها رسیدگی می‌شود.

همچنین در این دیدار آقامحمد قریشی رئیس و خالده خلوت معاون پارلمان جوانان افغانستان  به بیان مشکلات و چالش‌های موجود در این کشور به ویژه در میان جوانان پرداختند.

آنها از تشدید ناامنی‌ها و افزایش تلفات ناشی از آن به عنوان بزرگترین چالش و نگرانی در سراسر افغانستان و به‌خصوص شمال این کشور یاد کرده و خواستار مدیریت جنگ، تقویت نیروهای امنیتی و گزینش افسران شایسته برای مقابله با گروه‌های تروریستی شدند.

همچنین رئیس و معاون پارلمان جوانان افغانستان ضمن آنکه از بیکاری و اعتیاد به عنوان دو مشکل بزرگ دیگر یاد کردند، از ریاست اجراییه افغانستان خواستند تا در جذب کادرهای علمی جوانان به نهادهای دولتی و فراهم کردن زمینه‌های تحصیل و بورسیه‌های تحصیلی به جوانان واجد شرایط، آنان را یاری کنند.

مشکلات و چالش‌های موجود در بخش‌های آموزش، کشاورزی، بهداشت، راهسازی، برق، معادن و پارک‌های صنعتی در ولایات و مناطق مختلف افغانستان، از جمله موضوعاتی بود که جوانان بر آن تاکید کرده و خواستار رسیدگی به آن‌ها شدند.

در این دیدار، معاون امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، حمایت رئیس اجراییه از جوانان، به خصوص اعضای پارلمان جوانان را بی‌سابقه دانست و از آن قدردانی کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان