شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هم پیمانان افغانستان هیچ گاه صادقانه عمل نکرده اند

در پی ناامنی های روز افزون شمال کشور تا اکنون دولت هیچ اقدامی برای پاکسازی ولایات شمال نکرده است.

 سید ذاکر احمدی آگاه مسایل سیاسی، در مصاحبه با شبکه تلویزیون “پرس تی وی” با اشاره به وخیم شدن اوضاع شمال کشور گفت: پروژه ناامن ساختن شمال یکی از اهداف کشورهای حامی که در افغانستان حضور دارند، می باشد، تا از این طریق بتوانند به کشور های آسیای میانه و رقیب سرسخت شان “روسیه” دست پیدا کنند.

به باور این کارشنان سیاسی، حدود سه سال می شود که شمال کشور دست خوش تحولات مختلف از جمله نا امنی، اختتاف، قتل‌های سازمان یافته، سقوط ولایات ولسوالی ها می باشد.

آقای احمدی هشدار می دهد که اگر به وضعیت فعلی کندوز رسیده گی نشود این ولایت مرحله سوم سقوط آن هم فراهم می شود.

او افزود: هم پیمانان دولت افغانستان یکی از اهداف دیگرشان کمک کردن به گروه های مخالف دولت است تا حضور و همیشه گی خودشان در کشور تسبیت کنند.

او تاکید کرد، کشور‌های هم‌ پیمان هیچ گاهی دنبال صلح و ثبات برای مردم و دولت افغانستان نبوده و نخواهد بود.

وی با اشاره به حضور افراد ناشناس در شمال گفت: در این اواخر شاهد هستیم که حضورافراد یک قوم خاص در ولایات شمالی به صورت چشم گیری بدون هیچ گونه دلیل افزایش یافته است.

وی در اخیر گفت: خواست ما از دولت مردان افغانستان این است که با کشوهای هم پیمان افغانستان به صورت جدی و همه جانبه در باره وضعیت امنیتی مخصوصا شمال کشور تصامیم جدی را اخذ نمایند.

شمال افغانستان به خط جغرافیایی افغانستان در شمال سلسله کوه های هندوکش اطلاق می شود که شامل ولایات بغلان، قندوز، تخار، بدخشان، سمنگان، بلخ، جوزجان، فاریاب، بادغیس و سرپل می باشد.

قبل از اینکه انتقال امنیتی صورت گیرد، نیروهای آلمانی برای بیشتر از یک دهه مسولیت تامین امنیت ولایات شمالی و شمال شرقی را به عهده داشتند و در این مدت شمال از امنیت خوبی برخوردار بود. بعد از انتقال امنیت، شمال آرام – آرام ناامن شد و نا آرامی پیچیدگی های فراوانی یافت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان