شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هند کشورهای منطقه را نسبت به خطر طالبان هشیار کند

یک روزنامه پاکستانی در گزارشی نوشت: در زمان دولت طالبان بر افغانستان،‌«حرکت المجاهدین» عملیات تروریستی را در سرتاسر هند را از افغانستان انجام می‌داد.

بعد از فروپاشی طالبان، ۱۵ سال زمان نیاز بود که آمریکا به این موضوع اذعان کند که پاکستان به محفلی برای فعالیت طالبان تبدیل شده است و براین اساس تحریم‌های نظامی و اقتصادی بر این گروه اعمال کرد.

طالبان هم با کمک پاکستان تجدید قوا کرده و مجدداً در سرتاسر افغانستان فعال شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که هند باید این موضوع را در نظر بگیرید که اگر طالبان دولت افغانستان را سرنگون و به سرکار آید، دهلی‌نو با تهدیدهای امنیتی مواجه خواهد شد.

مقامات افغانستان چه در زمان کرزی و چه اشرف غنی از هند کمک نظامی درخواست کردند و خوشبختانه مودی نخست وزیر هند اراده بیشتری برای کمک نظامی به افغانستان دارد،‌ ولی باید در نظر داشت که کمک نظامی بیشتر به دولت کابل نیازمند عملیاتی کردن و استفاده از ظرفیت‌های کامل بندر چاربهار است.

در ادامه این گزارش آمده است: گفت‌وگوی صلح با تلاش آمریکا و چین شکست خورده است و از طرف دیگر اوباما پاکستان را متهم به بازی یک بام و دو هوا در مورد طالبان کرده است.

چین که تا مدتی قبل از جاه طلبی پاکستان حمایت می‌کرد به روسیه نزدیک شده و بدنبال مشروعیت دادن به طالبان بعنوان بخشی از افغانستان است و روسیه هم نگران گسترش داعش در این منطقه است و جمهوریهای آسیای مرکزی نیز نگران این ناامنی از طرف داعش هستند.

ایندیااکسپرس نوشت: بنابراین با توجه به موارد بالا حجم عظیمی از دیپلماسی هند در سال ۲۰۱۷ باید متوجه قانع کردن ایران،‌روسیه و کشورهای آسیای مرکزی بر این موضوع باشد که خطر طالبان نباید دست کم گرفته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان