شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » واکنش طالبان به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، گروه طالبان به پیروزی او واکنش نشان دادند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید پیام ما به دونالد ترامپ این است که پالیسی حکومت امریکا را به گونه‌یی بسازد که آزادی دیگر کشورهای جهان را سلب نکند.

در اعلامیه آمده‌است که امریکا پس از این نباید به خاطر منافع خود هلاکت و محکومیت دیگر ملت‌ها را بخواهد تا تمام جهان امن شود و بحران‌های کنونی پایان یابد.

ذبیح‌الله مجاهد هم‌چنان می‌گوید دونالد ترامپ تمام نیروهای خود را باید از افغانستان بیرون کند و مانند حکم‌رانان پیشین امریکایی به خود و جنرالان‌شان لقب‌های رسوایی و ناکامی را کسب نکند و به حیثیت، اقتصاد و نیروهای امریکایی زیان نرساند.

دونالد ترامپ روز گذشته توانست با نتیجۀ فاحشی از هیلاری کلینتون، حریف دموکراتش پیشی بگیرد و انتخابات ریاست جمهوری امریکا را به نفع خودش تمام کند.

از سویی، این پیام گروه طالبان در حالی‌ست که این گروه به دنبال سقوط رژیم‌شان، طی پانزده‌سال اخیر همواره یکی از بهانه‌های‌شان برای ادامۀ جنگ حضور نیروهای خارجی در افغانستان بوده‌است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان