شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ورود غیرقانونی اتباع به عراق ۶ سال حبس دارد/بیمه زوار فقط در عراق اجرا می‌شود

در دیدار «مهدی رمضان پناهی» مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین استانداری قم با «محمد عبادی» مسئول هیئت علمدار کربلا، به تشریح جزئیات اعزام مهاجرین افغانستان جهت راهپیمایی اربعین پرداخت.

شیوه ثبت نام  مهاجرین برای اعزام به مراسم اربعین

رمضان پناهی در این دیدار گفت: شیوه ثبت نام مهاجرین برای اعزام به مراسم اربعین توسط وزارت کشور ایران ابلاغ شده است، بر اساس آن کلیه اتباع کارت‌های آمایش، کارت هویت گذرنامه، گذرنامه خانواری، گذرنامه مجردی، اقامت دائم دفترچه پناهندگی، دفترچه اقامتی موظفند به دفاتر کفالت استان برای ثبت نام مراجعه کنند.

وی افزود: کارت و مدارک مهاجرین اخذ می‌شود و دفترچه جهت سفر اربعین به مهاجران داده می‌شود و با اخذ ویزا و قانونی وارد عراق می‌شوند.

دریافت هزینه جهت خدمات بیمه‌ای برای مهاجرین

مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین استانداری قم اظهار داشت: هزینه‌های منظور شده عبارتند از ۴۰ دلار بابت ویزا این مبلغ به حساب سفارت عراق ریخته می‌شود.

رمضان پناهی گفت: مبلغ ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان جهت بیمه دریافت می‌شود که توسط این بیمه در صورت اتفاق در طول سفر در کشور عراق از زائرین حمایت می‌شود.

خدمات هلال احمر در مسیر ایران و عراق برای مهاجرین

وی افزود: ۶ هزار تومان برای هلال احمر و ۳۵ هزار تومان برای صدور دفترچه سفر از مهاجرین گرفته می‌شود ، هلال احمر خدمات خود را هم در عراق و هم در ایران در طول سفر به زائران ارائه می‌دهد.

مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین استانداری قم بیان کرد: دفترچه‌ها از طرف ناجا صادر می‌شود و تا آخر ماه صفر مهلت دارند. به محض برگشت دفترچه‌ها گرفته و مدارک داده می‌شود.

۶ سال حبس برای ورود غیرقانونی توسط دولت عراق

 رمضان پناهی در مورد بیمه سفر افزود: چون هزینه توسط وزارت کشور ایران ابلاغ شده تمام کسانی تحت بیمه هستند شامل خدمات می‌شوند و کسانی که تحت بیمه نیستند ضمانتی در مقابل آنها وجود ندارد.

وی در مورد کسانی که قصد دارند غیر‌قانونی به عراق بروند تصریح کرد: این عمل در کشور عراق جرم محسوب می‌شود و طبق قانون آنها ۶ سال زندانی دارند.

تسهیلات دولت ایران جهت سفر مهاجرین به عراق

مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین استانداری قم بیان کرد: با توجه به اینکه وزارت کشور ایران تمام تسهیلات را جهت سفر مهاجرین به عراق فراهم نموده است باید همه با ویزا وارد عراق شوند و در صورت تخلف محدودیت‌ها و مجازات‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

رمضان پناهی گفت: تدابیری در استان برای مهاجرین در نظر گرفته شده است که تمام ۱۸ دفتر کفالت از ۶ صبح آماده ارائه خدمات هستند و شروع به ثبت نام می‌کنند و تا زمانی‌که مراجعه داشته باشند ثبت نام ادامه دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان