شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » وزیر دفاع امریکا به افغانستان سفر کرد

وزیر دفاع امریکا در یک سفر از قبل اعلام نشده به افغانستان سفر کرده است.

تلویزیون امریکایی سی ان ان (CNN) اعلام کرد که اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا امروز جمعه به کابل سفر کرده است.

گفته شده است که کارتر در این سفر با محمد اشرف غنی رئیس جمهور در قصر ریاست جمهوری دیدار و گفتگو خواهد کرد و سپس برای دیدار با نیروهای امریکایی به پایگاه هوایی بگرام در شمال کابل خواهد رفت.

تا اکنون محور گفتگوهای این مقام امریکایی را مقام های افغان اعلام نشده است.

قبل از این، بارک اوباما رئیس جمهور امریکا از تصمیم حکومت این کشور برای خروج اکثر نیروهای امریکایی از افغانستان تا قبل از پایان دوران کارش در سال جاری میلادی خبر داده بود.

اما برخی از اعضای کانگرس این کشور نسبت به پیامدهای این تصمیم هشدار داده اند و از دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب که قرار است در ماه آینده جایگزین اوباما شود خواسته اند تا به دلیل افزایش نا امنی ها در افغانستان حضور نظامیان امریکایی را در این کشور تقویت بخشد.

در حال حاضر حدود ۹۸۰۰ نیروی امنیتی امریکایی در افغانستان حضور دارند. هفته گذشته جنرال جان نیکلسون، قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغاستان در واشنگتن به خبرنگاران گفته بود که احتمال می رود شمار این نیروها در سال ۲۰۱۷ کاهش یابد و به ۸۴۵۰ تن برسد.

افزون بر نیروهای امریکایی، حدود ۶۰۰۰ هزار سرباز از دیگر کشورهای عضو وهمکار ناتو نیز در افغانستان حضور دارند که هدف اصلی آنها آموزش و مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغان برای تامین امنیت کشور گفته شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان