شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پارلمان خواهان فشار بیشتر دولت آینده امریکا بر پاکستان شد

شماری از اعضای شورای ملی می گویند که دولت آینده امریکا باید برای پایان جنگ در افغانستان و تطبیق توافقنامه امنیتی کابل – واشنگتن توجه کند در غیر این صورت این توافقنامه لغو شود بهتر است.
روند عملی شدن توافقنامه امنیتی کابل- واشنگتن در دو سال گذشته بارها با انتقادهای اعضای شورای ملی افغانستان مواجه شده است؛ اما هم اکنون با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات روز گذشته امریکا، شماری از اعضای شورای ملی بر عملی شدن درست این توافقنامه تاکید می ورزند.
آنان می گویند که دولت آینده امریکا در چارچوب این توافقنامه باید برای تامین صلح و امنیت در افغانستان تلاش کند.
شریفی بلخابی یک عضو مجلس نمایندگان در این خصوص گفت: “دولت آینده امریکا باید توافقنامه امنیتی با افغانستان را درست عملی کند؛ ما انتظار داشتیم این توافقنامه در دو سال گذشته آنطوری که در متن آن آمده است عملی می شود ولی چنین نشد و انتظارات مردم افغانستان از آن، برآورده نشد”.
آقای بلخابی می گوید، در صورت که توافقنامه امنیتی با امریکا طوری عملی نشود که بهبودی در وضعیت جنگی کشور به وجود آید، شورای ملی باید در مورد آن تجدید نظر کند؛‌ زیرا موجودیت چنین توافقنامه ای خود حساسیت بر انگیز است و شرایط جنگی را در کشور دشوار تر ساخته است.
محمد آصف صدیقی یک عضو مجلس سنا نیز در این خصوص گفت که توقع مردم افغانستان از دولت آینده امریکا پایان جنگ و مبارزه جدی با تروریزم است.
آقای صدیقی افزود: “دولت آینده امریکا باید در تطبیق درست پیمان امنیتی کابل- واشنگتن تلاش ورزد و به مسایل افغانستان از بحران سوریه و عراق کمتر توجه نکند”.
به گفته وی، امریکا باید در مورد پایان دادن به جنگ و تامین صلح در افغانستان بالای پاکستان فشار بیشتر وارد کند تا دست از مداخله در امور داخلی افغانستان و حمایت از تروریزم بردارد.
او یاد آور شد که اگر دولت آینده آقای ترامپ رییس جمهور جدید امریکا بالای پاکستان فشار بیشتر وارد کند، یک اقدام نیک در راستای صلح افغانستان خواهد بود.
اخیرا، دولت امریکا فشارهایش را به منظور قطع حمایت پاکستان از تروریزم وارد کرده است که قطع کمک های نقدی ۳۰۰ میلیون دالری و عدم فروش ۶ جنگنده اف ۱۶ مواردی از این فشار هاست.
به باور آگاهان، اگر دولت آینده امریکا فشارهایش را بر پاکستان بیشتر سازد این کشور مجبور خواهد شد که در روند صلح افغانستان همکاری کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان