شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پاکسازی کامل حلب از حضور شورشیان

در حالی که منابع نزدیک به مخالفان سوری از خروج کامل شورشیان از شرق حلب و کنترل اردو سوریه بر تمامی این شهر خبر می‌دهند، امریکا و سازمان ملل می‌گویند نمی‌توانند این ادعا را تایید کنند و احتمالا هنوز گروه‌هایی از غیرنظامیان و شورشیان در حلب هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که نهادی نزدیک به مخالفان سوری است اعلام کرد، آخرین گروه از شورشیان سوری شامگاه چهارشنبه با بس از این منطقه تخلیه شده‌اند و شهر به شکل کامل به کنترل اردو سوریه درآمده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در درگیری‌ها برای کنترل بر حلب در مجموع ۲۱ هزار و ۵۰۰ غیرنظامی کشته شدند که آماری فاجعه بار برای سوریه محسوب می‌شوند.

بنابر اعلام این نهاد که اطلاعاتش را از منابع داخلی سوریه می‌گیرد، آخرین محله از شرق حلب تخلیه شده و تنها بیمارستانی که همچنان به شورشیان خدمات می‌داد اکنون خالی شده اما این خبر از سوی امریکا و سازمان ملل تایید نشده است.

جان کربی؛ سخنگوی وزارت خارجه ‌امریکا در این باره گفت که ایالات متحده نمی‌تواند گزارش‌های منتشر شده درباره خروج تمامی شورشیان و غیرنظامیان از شرق حلب را تایید کند چرا که نبود ناظران سازمان ملل و نهادهای جهانی کار را بسیار سخت کرده است.

او گفت: ما از اینکه به ناظران سازمان ملل برای ورود به شرق حلب اجازه داده نشده نگرانیم و ممکن است هنوز برخی در مناطق شرقی حلب وجود داشته باشند که نیاز به کمک دارند.

منابع نزدیک به دولت سوریه نیز می‌گویند که هنوز انتقال کامل شورشیان از بخش شرقی حلب کامل نشده است اما در صورتی که شورشیان کارشکنی دیگری انجام ندهند امروز(پنجشنبه) کار تخلیه شهر حلب به پایان خواهد رسید.

حزب الله لبنان در این باره اعلام کرد: موانعی که بر سر راه عملیات انتقال شورشیان از شرق حلب و خارج کردن غیرنظامیان از دو شهرک فوعه و کفریا در ادلب وجود داشت برداشته شده و احتمالا در چند ساعت آتی کار انتقال به پایان خواهد رسید.

شرایط بد آب و هوایی نیز بر روند خروج غیرنظامیان و شورشیان از شرق حلب و نیز شهرک‌های محاصره شده در ادلب تاثیر گذاشته است و گفته می‌شود به دلیل سرما و بارش برف این عملیات با دشواری‌هایی مواجه شده است.

تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن از شرق حلب خارج شده‌اند و گفته می‌شود تنها چند هزار تن باقی مانده‌اند که امروز پنج شنبه نیز به وضعیت آنها رسیدگی خواهد شد.

تنها در روز گذشته (چهار شنبه) ۲۰ بس از شرق حلب بیش از ۱۶۰۰ شورشی و غیرنظامی را از این منطقه خارج کردند، در شهرک‌های فوعه و کفریا نیز پس از روزها کارشکنی شورشیان بالاخره نزدیک به ۱۲۰۰ غیرنظامی که گفته می‌شود عمدتا زخمی‌ها و زنان و اطفال بوده‌اند از این منطقه خارج و تحویل نیروهای سوری شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان