شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پخش گزارش «گذارهای نامنظم ۲۰۱۶ افغانستان»

گروه سیاسی دهلی گزارش‌اش را زیر نام «گذارهای نامنظم سال ۲۰۱۶ افغانستان» پخش کرد.

یک عضو این گروه که به کابل آمده‌است می‌گوید که کشورهای منطقه ناگزیر اند که برای دست‌یابی به صلح و ثبات منطقه‌یی، با افغانستان بیشتر همکاری کنند.

در همین حال، رییس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان می‌گوید که افغانستان در بخش ایجاد روابط بازرگانی و سیاسی با کشورهای منطقه ظرفیت‌های فراوان دارد و آوردن ثبات در افغانستان به سود تمامی کشورها است.

رادها کومار، عضو گروه سیاسی دهلی می‌گوید: «یکی از پیشنهاداتی که در این گزارش گنجانیده شده‌است این است که کشورهای منطقه باید میزان تجارت‌شان را با افغانستان افزایش دهند و هر کشور منطقه باید ببیند که تا چه میزان می‌تواند از افغانستان واردات داشته باشد.»

گروه سیاسی دهلی از افزایش نشست‌های منطقه‌یی و همکاری‌ها با افغانستان خوش‌بین است و می‌گویند که ایجاد ثبات در افغانستان می‌تواند به منطقه امنیت بیاورد.

داؤود مرادیان، رییس مرکز مطالعات استراتیژیک افغانستان می‌گوید: «خواست‌های منطقه از ما بسیار روشن‌اند، ولی این باید مشخص شود که خواست افغانستان از منطقه چیست. کشورهای منطقه نباید تنها به این فکر باشند که خواستگاه تمام مشکلات افغانستان است. ما باید همکاری‌های مان را بیشتر سازیم و اعتمادسازی لازم به میان بیاوریم.»

در این گزارش یافته‌های چندین نشست بزرگ منطقه‌یی نیز گنجانیده شده‌است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان