شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پناهجویان افغانستان از آلمان بازنگردید

«رنگین دادفر اسپنتا» مشاور پیشین امنیت ملی «حامد کرزی» به مهاجران افغانستان در آلمان توصیه کرد که به این کشور برنگردند.

اسپنتا وزیر خارجه سابق افغانستان روز شنبه (۱۹ نوامبر ۲۰۱۶) در مصاحبه با رادیو آلمان گفت: به خاطر اوضاع امنیتی، اقتصادی و میزان بالای بیکاری در افغانستان می‌تواند مردم کشورش را درک کند که بعد از فرار، نمی‌خواهند دوباره به کشورشان بازگردند.

وی افزود: از آنجایی که خودش نیز در آلمان درس خوانده و کار کرده، نمی‌تواند از سایرین بخواهد که به افغانستان برگردند؛ چرا که کسی نمی‌داند در آینده چه چیزی در انتظارشان است.

همین چند ماه پیش بود که حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان به آلمان سفر کرد و در جریان سفرش از مهاجران افغانستان در این کشور خواست به کشورشان برگردند.

تا همین چند وقت قبل کلان شهرهای افغانستان «جزیره های امنیت» بودند، اما حالا حتی در کابل پایتخت این کشور و جایی که اسپنتا زندگی می‌کند نیز بمبگذاری، حملات انتحاری افزایش پیدا کرده است.

اوضاع همواره در افغانستان خطرناکتر می‌شود، درگیری‌ها شدت یافته و دولت هر روز کنترلش را بر مناطق روستایی بیشتر از دست می‌دهد.

علاوه بر این بحران اقتصادی و کاهش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی باعث افزایش بیکاری شده است.

وزیر خارجه سابق افغانستان از دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده امریکا خواست که پاکستان همسایه افغانستان را متقاعد کند که از تروریسم به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان