شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ژاپن به هند برای افزایش ارتباطات منطقه‌ای در افغانستان کمک خواهد کرد

مشاور منطقه‌‌ای وزارت امور خارجه ژاپن با بیان اینکه این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار است،‌گفت: برای افزایش ارتباطات منطقه‌ای هند در افغانستان و آسیای میانه همکاری خواهیم کرد

«مسایوکی تاگا» در دهلی‌نو اظهار داشت ژاپن می‌تواند به هند برای افزایش ارتباطات منطقه‌ای این کشور در افغانستان و آسیای میانه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد توکیو به هرگونه پیشنهاد هند برای بهبود ارتباطات و همکاری منطقه ای پاسخ مثبت خواهد داد.

این دیپلمات ارشد ژاپنی گفت که همکاری هند و ژاپن فقط محدود به منطقه شمال شرق این کشور نیست و می تواند درمناطق دیگر ازجمله خاورمیانه ادامه یابد.

هند سرمایه گذاری وسیعی در پروژه های ارتباطی درشمال شرق هند انجام داده است.

«مسایوکی تاگا» در ادامه با اشاره به بیانیه مشترک نخست وزیران هند و ژاپن در سفر «شینزو آبه» به دهلی نو اظهار کرد در این بیانیه ۲ کشور بر توسعه زیرساخت ها و تقویت همکاری ها اعلام آمادگی کردند.

«برهملا چلانی» یکی از کارشناسان مسائل راهبردی هند نیز گفت: کمک ژاپن به هند در بندر چابهار، گام موثری برای مقابله با حضور چین در پاکستان است.

وی با بیان اینکه ژاپن علاقه مند به ساخت یک مجتمع صنعتی در بندر چابهار است، اظهار داشت بندر چابهار دارای ظرفیت بیشتری نسبت به بندر گوادر پاکستان است.

وی خاطرنشان کرد بندر چابهار می‌تواند در آینده به مرکز بزرگ کشتیرانی منطقه تبدیل شود.

ایرنا نوشت،‌ توافقنامه سه جانبه چابهار خرداد امسال بین ایران ،هند و افغانستان در سفر «نارندرا مودی» به ایران بین سه کشور منعقد شد.

این بندر می تواند زمینه دسترسی هند به افغانستان و آسیای میانه ،قفقاز ،روسیه و اروپا را فراهم کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان