شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کابل بار دیگر در رابطه با پایان استخدام کودکان در نیروهای امنیتی تعهد کرد

بربنیاد یک خبرنامه که از سوی حکومت افغانستان منتشر شده است؛ کابل یکبار دیگر تعهد کرده است تا به استخدام کودکان در نیروهای امنیتی کشور پایان دهد.

لیلا زیروگی فرستاده‌ی ویژه سازمان ملل در امور کودکان پس از یک دیدار پنج روزه از افغانستان بیان داشت که کابل تعهد سپرده است تا از کودکان به عنوان سرباز استفاده نکند.

این مقام سازمان ملل متحد افزود که در راستای جلوگیری از سربازگیری کودکان در افغانستان پیشرفت به میان آمده است و یک اراده‌ی سیاسی برای پیشرفت بیشتر در این راستا دیده می‌شود.

وی افزود: “اراده‌ی سیاسی و پیشرفتی را که در این راستا می‌بینم امیدوار کننده است. تعهد حکومت افغانستان برای باز کردن صفحه‌ی جدید در پایان دادن استخدام کودکان در نیروهای امنیتی افغان باز خواهد کرد.”

این مقام سازمان ملل متحد بیان داشت که شاهد پیشرفت این بخش بوده است، اما از نظارت بر روند استخدام در چوکات پولیس ملی و ارتش ملی افغانستان نگران است.

وی اظهارداشت: “اوضاع کنونی امنیتی مشکلات بزرگی را برای حمایت اطفال به وجود آورده است. از تمام طرف‌ها می‌خواهم تا قانون بشردوستانه بین المللی را احترام کنند و تمام تدابیر را برای کم ساختن اثرات جنگ بر کودکان اتخاذ کنند.”

حکومت افغانستان پنج سال پیش برنامه‌ای را در پیش گرفت تا به همکاری سازمان ملل از استخدام اطفال در چوکات نیروهای امنیتی جلوگیری کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان