شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کار پروژه‌ی بودجه‌ی بین‎المللی برای انکشاف زراعتی در پروان و ولسوالی ده سبز کابل آغاز شد

وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که کار پروژه‌ی بودجه‌ی بین‌المللی برای انکشاف زراعتی (IFAD) از طریق برنامه‌ی همبستگی ملی این وزارت به‌منظور رشد و انکشاف زراعت و تحکیم بنیه‌ی اقتصادی روستانشین‌های کشور، روز یک‌شنبه در ولایت پروان و ولسوالی ده سبز کابل آغاز شد.
وزارت انکشاف دهات با نشر خبرنامه‌یی گفته است که نصیراحمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات رسماً این پروژه را در این دو ولایت افتتاح کرده است.
خبرنامه افزوده که این وزارت برای تحقق عملی این پروژه کار آن را در ولسوالی جبل‌السراج ولایت پروان رسماً آغاز کرد که با اتکا به این پروژه، بازسازی ۱۵۳ متر کانال آبیاری زراعتی و شماری دیگر از پروژه‌های عام‌المنفعه را با هزینه‌ی مجموعی بیش از ۱۰ میلیون افغانی راه‌اندازی خواهد کرد.
همچنان در ولسوالی ده سبز کابل بازسازی ۶ کیلومتر کانال آبیاری زراعتی با هزینه‌ی مجموعی بیش از ۳۰ میلیون افغانی و بازسازی یک کانال دیگر به‌طول ۲/۷ کیلومتر با هزینه‌ی بیش از هشت میلیون افغانی در روستای پل سنگی ولسوالی ده سبز راه‌اندازی خواهد شد.
وزارت انکشاف دهات می‌گوید که هدف از این برنامه آن است تا روستاییان بتوانند با استفاده از امکانات دست‌داشته‌ی‌شان، از طریق رشد زراعت، به‌پای خویش ایستاده شوند و بتوانند برای بهبود و زندگی خویش گام‌های مؤثر و ارزنده بردارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان