شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کشته شدن ۲۰۰ شهروند در حوادث طبیعی افغانستان

نشست مشترک سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) پیرامون کاهش حوادث طبیعی در افغانستان امروز (سه شنبه) در هتل «کابل سرینا» برگزار شد.

«ویس احمد برمک» وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در این نشست گفت: حوادث طبیعی موضوع جدی بوده و جهان در معرض تهدید آن قرار دارد.

۲۰۰ افغانستانی در حوادث طبیعی کشته شدند

برمک با بیان اینکه ۶۰ درصد جغرافیای افغانستان در معرض خطر زلزله قرار دارد، افزود: در ۲ هفته گذشته حدود ۲۰۰ شهروند افغانستانی در نتیجه بهمن و حوادث طبیعی کشته شده‌اند.

وی سیلاب، بهمن، خشکسالی و زلزله را از موضوعات مهم در افغانستان خواند و تصریح کرد: افغانستان یک کشور آسیب‌پذیر بوده و ما در تلاش هستیم تا اهمیت جلوگیری از حوادث طبیعی را برجسته کنیم.

جلوگیری از حوادث طبیعی نیازمند مبارزه ملی است

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی با تأکید بر اینکه جلوگیری از حوادث طبیعی نیازمند مبارزه ملی است، توضیح داد: برنامه‌های توسعه‌ای برای کاهش حوادث طبیعی موثر واقع می‌شود.

ویس احمد برمک گفت: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در تلاش بوده تا «برنامه ملی کاهش حوادث» را طرح کند.

برمک در پایان سخنان خود با بیان اینکه ساختار تشکیلاتی و ظرفیت اداره مبارزه با حوادث طبیعی در ۱۳ سال گذشته ناقص بوده، افزود: تمام مردم باید برای کاهش حوادث تلاش کنند.

در مناطق آسیب‌پذیر سرمایه‌گذاری نکنید

همچنین «نورجهان موانی» نماینده سیاسی شبکه توسعه‌ای «آغا خان» در افغانستان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه جلوگیری از حوادث طبیعی نیازمند مبارزه ملی است، گفت: دولت به تنهایی قادر به مهار حوادث طبیعی نیست.

موانی افزود: برای کاهش حوادث طبیعی، سرمایه‌گذاری باید افزایش یابد، اما در مناطقی که بیشتر در معرض حوادث قرار دارد، سرمایه‌گذاری نشود.

طرح جلوگیری از حوادث طبیعی در دروس آموزشی مدارس شامل می‌شود

در همین حال «ریشتر کویش لاروش» رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران با بیان اینکه برای کاهش حوادث طبیعی آماده باشیم، گفت: یونسکو برای کاهش حوادث، طرح جلوگیری از حوادث طبیعی را در دروس آموزشی مدارس گنجانیده است.

لاروش با بیان اینکه این طرح به زودی در افغانستان نیز تطبیق می‌شود، تصریح کرد: برای آگاهی از وقوع زلزله، هشدار دهنده قبلی تهیه شده است.

این در حالی است که حوادث طبیعی در سال جاری جان ده‌ها شهروند افغانستان را گرفته و نیز خسارات سنگینی به آنها وارد کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان