شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کودکان افغانستانی موفق‌ترین دانش‌آموزان پناهنده در هلند هستند

بر اساس گزارش مرکز آمار هلند، دانش‌آموزانی که در پایان دهه ۹۰ از افغانستان و ایران به هلند پناهنده شدند، از نظر آموزشی در مدارس این کشور، هم سطح دانش‌آموزان بومی هستند.

مرکز آمار هلند در گزارشی گفته که کودکان پناهندگانی که در سال‌های ۱۹۹۰ به هلند آمدند، به استثنای سومالیایی‌ها، نسبت به سایر مهاجران غیرغربی که به دلایل دیگر به هلند  آمدند، در مدارس این کشور موفق‌تر هستند.

بر اساس این گزارش، کودکان پناهندگان افغانستانی در مقایسه با سایر کودکان مهاجر، بیشترین پیشرفت تحصیلی در مدرسه‌های هلند را دارند و دانش آموزان ایرانی‌ نیز در رتبه دوم این فهرست قرار دارند.

موقعیت آموزشی نقش برجسته‌ای در تعیین جایگاه مهاجران در جامعه هلند دارد و این کشور یکی از کشورهای اروپایی است که از نظر کیفیت آموزش رتبه بالایی دارد.

کودکان در هلند از ۴ سالگی آموزش در مدرسه را آغاز می‌کنند و دوران تحصیلات ابتدایی در این کشور ۸ سال است و برای کلیه دانش آموزان به طور یکسان تدریس می‌شود.

گزارش مرکز آمار هلند می‌گوید کودکان پناهندگان در عرصه آموزش در جایگاه میانه قرار دارند و  آنها نسبت به کودکان مهاجران غیرغربی موفق‌تر هستند اما در مقایسه با کودکان بومی کمتر موفق هستند.

بی‌بی‌سی‌نوشت: اگر تفاوت بین گروهی از پناهندگان در نظر گرفته شود، کودکان افغانستانی و ایرانی موفق‌ترین دانش‌آموزان در بین سایر پناهجویان و مهاجرین غیرغربی در هلند هستند و در عین حال، کودکان از این ۲ کشور، هم‌سطح دانش‌آموزان بومی هستند.

در گزارش این مرکز آمده است که در کلاس سوم دوره متوسطه، ۴۸ درصد از دانش‌آموزان افغانستانی و ۴۶ درصد از دانش‌آموزان ایرانی‌تبار در حال آموزش در مدارس پیش‌دانشگاهی و عالی حرفه‌ای هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان