شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آغاز کار پروژه های زیربنایی ۱۵ هزار نمره زمین در شهرک مهاجرین باریک آب

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان و رییس انکشاف زون پایتخت همراه با یک هیات به ولایت پروان سفر نموده و از شهرک باریک ولایت پروان و تطبیق پروژه های انکشافی در آن شهرک بازدید نمودند.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان گفت: برای شهرک مهاجرین باریک آب واقع در ولسوالی بگرام ولایت پروان ۱۵ هزار نمره زمین اختصاص داده شده است که ۱۳۱۶۱ نمره زمین آن قبلا به عودت کنندگان ولایات پروان و پنجشیر توزیع گردیده است .

وزیر امور مهاجرین افزود : پروژه سرک سازی ۱۴ کیلومتری در این شهرک از سوی وزارت امور مهاجرین آغاز گردیده و همچنان پروژه های آبرسانی و برق نیز برای شهرک مذکور در نظر گرفته شده است .

وی علاوه کرد: برای سرپناه ۵۰ هزار عودت کننده زون پایتخت ،منطقه گوسفند دره ولسوالی بگرامی را در کابل و توسعه ۱۳ هزار نمره زمین در شهرک باریک آب را درنظر گرفته است .

الهام عمرهوتکی، رییس اداره مستقل انکشاف زون پایتخت هنگام بازدید از شهرک گفت: بر اساس تفاهمنامه که با وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امضا شده است اداره مستقل انکشاف زون پایتخت مسئولیت کارهای تخنیکی و توسعه ای شهرک باریک آب را برعهده دارد .

وی افزود : در کناری ۱۵ هزار نمره زمین قبلی، با ۱۳ هزار نمره دیگر این شهرک توسعه داده می شود و کارهای عملی آن آغاز گردیده است .

قابل ذکر است، برای سرپناه ۳۰ هزار عودت کننده ولایات های مشرقی، مناطقی در ولسوالی های بهسود و کوت ولایت ننگرهار در نظر گرفته شده است که برای فامیل های مستحق عودت کننده براساس فرمان ۱۰۴ رییس جمهور در ولایت های خودشان یک نمره زمین توزیع خواهد شد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان