شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ادامه روند تزریق پول نقد به افغانستان؛ کمک‌ها به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافت

 بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد در ادامه کمک‌‎های بشردوستانه جامعه جهانی به افغانستان، یک بسته نقدی ۴۰ میلیون دلاری به کابل رسید و به یکی از بانک‌های تجاری افغانستان تحویل داده شد.

اطلاعیه همچنین ضمن قدردانی از کمک‌های جامعه جهانی، از آنها خواست تا کمک‌های خود به افغانستان را از طریق بخش بانکی این کشور انجام دهند.

بانک مرکزی افغانستان پیش از این با ورود بیستمین بسته کمک‌های نقدی به افغانستان اعلام کرده بود که میزان کمک نقدی به افغانستان به ۵۶۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسیده است که با رسیدن ۱۲ بسته ۳۲ میلیون دلاری و یک بسته ۴۰ میلیون دلاری دیگر این کمک‌ها به مجموع یک میلیارد و ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار افزایش یافته است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان، دارایی‌های خارجی افغانستان بلوکه و دسترسی این کشور به بانک‌های بین‌المللی مسدود شد که این محدودیت اقتصاد افغانستان را با فروپاشی روبرو کرده است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با سهیم دانستن آمریکا در بحران اقتصادی افغانستان، خواستار آزادسازی دارایی‌های توقیف شده این کشور هستند تا امکان ارائه بلامانع کمک‌های بشردوستانه برای تامین نیازهای اساسی مردم افغانستان فراهم شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان