شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ارتباط با طالبان برای تشویق ادامه روند صلح افغانستان است

وزارت خارجه روسیه گفته است که گرو‌های داخل و خارج افغانستان با راه‌اندازی کمپین‌های مختلف سعی دارند تا نقش روسیه در مبارزه با تروریسم در این کشور را تضعیف کنند.

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای، اتهامات علیه مسکو مبنی بر حمایت مالی و کمک تسلیحاتی در استقرار کمپ‌های آموزشی برای طالبان در افغانستان را به شدت رد کرده است.

در این بیانیه آمده است که گروه‌های در داخل و خارج افغانستان با راه‌اندازی کمپین‌ها سعی دارند تا نقش مهم روسیه در مبارزه با تروریسم در این کشور را تضعیف کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه از گروه و یا کشوری نام برده نشده اما گفته شده که هدف این چنین تحرکات‌ی منحرف‌سازی اذهان مردم افغانستان و جامعه جهانی از اشتباهاتی است که در حضور ۱۶ ساله نیروهای نظامی خارجی در افغانستان صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است که هدف از تماس دولت روسیه با طالبان مشروعیت بخشیدن به این گروه نیست بلکه به منظور تأمین امنیت اتباع روسی و روند صلح افغانستان است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که تماس این کشور با طالبان به منظور تشویق این گروه برای پیوستن به روند صلح افغانستان تحت مدیریت دولت افغانستان است.

روسیه از طالبان خواست که  در پذیرفتن قانون اساسی افغانستان، تماس خود را با گروه‌های تروریستی از جمله گروه موسوم به داعش و شبکه القاعده قطع کند.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که این تماس به طالبان مشروعیت نمی‌دهد و در واقع، دولت افغانستان در نشست‌های در سال ۲۰۱۵ طالبان را به عنوان یک شریک مساوی خود در مذاکرات شناخته بود.

جمهور نوشت: روسیه به تلاش‌ها برای ایجاد یک رویکرد منطقه‌ای که در نهایت منجر به صلح و ثبات در افغانستان شود، تأکید کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان