شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » استفاده از مادر بمب‌ها در افغانستان استفاده از سلاح درست علیه داعش بود

«جان نیکلسون» فرمانده ناتو در افغانستان در کنفرانس خبری درباره اقدام اخیر آمریکا در رابطه با پرتاب بمب در ننگرهار گفت:‌عملیات ضد داعش تاکنون موفقیت آمیز به پیش می‌رود.

نیکلسون در ادامه گفت: سندی وجود ندارد که نشان دهنده تلفات غیرنظامی در این رویداد باشد. داعش بزرگان قوم و دختران آن‌ها را می رباید و به قتل رسانده و دختران جوان را مجبور می‌کند که با آنها ازدواج کنند.

وی افزود: ماه گذشته  اعضای داعش وارد یک بیمارستان شدند و مریض‌ها را با چاقو کشتند. این ها مانند حیوانات رفتار می‌کنند.

نیکلسون در رابطه با استفاده از بزرگترین بمب غیر اتمی در افغانستان گفت: سلاحی که در ننگرهار در برابر داعش استفاده شد «سلاح درست» برای از میان برداشتن پناهگاه این تروریستهاست. آمریکا در این مبارزه متعهد به افغانستان است و ما در سال جاری در کنار نیروهای افغان جنگجویان داعش را آماج موشک قرار خواهیم داد.

فرمانده ناتو در افغانستان با بیان اینکه نیروهای افغان به نمایندگی از منطقه و همسایه‌ها با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند، گفت: یکی از دلایل انجام این حمله نگرانی جدی ما از جمع شدن گروه‌های مختلف تروریست‌ها در افغانستان است.

وی با اشاره به این که جامعۀ جهانی به پشتیبانی از افغانستان ادامه خواهد داد، افزود: ما تلاش می‌کنیم که داعش پناهگاهی در افغانستان نداشته باشد و همچنین در کنار دولت این کشور علیه طالبان مبارزه خواهیم کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان