شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اشرف غنی به دنبال حذف چهره‌های سیاسی افغانستان است

«محمد اسماعیل خان» از رهبران پیشین جهادی و عضو برجسته حزب جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به انتقاد تند از اشرف غنی و دولت وحدت ملی در افغانستان گفت: برکناری عطا محمد نور والی بلخ سبب تجزیه افغانستان خواهد شد.

وی تاکید کرد: اشرف غنی قصد دارد با سیاست کاری خود چهره‌های سیاسی را در افغانستان یک به یک حذف کند.

اسماعیل خان افزود: اشرف غنی با این رویکرد خود برای برکناری عطا محمد نور از پست والی بلخ جنجال‌های زیادی را به وجود خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: اگر عطا محمد نور از سمتش در بلخ برکنار شود وضعیت امنیتی که تا به حال با رهبری نور در شمال افغانستان مساعد بود پس از این کار، از وضعیت بدی برخوردار خواهد شد و روند داعش سازی نیز گسترش خواهد یافت.

این رهبر پیشین جهادی و عضو کلیدی حزب جمعیت در هرات گفت: با کنار رفتن عطا محمد نور از بلخ زمینه تقسیم و تجزیه افغانستان مساعد خواهد شد.

وی هشدار داد: اگر اشرف غنی به خواسته‌های حزب جمعیت توجه نکند این حزب در مقابل او از تمامی گزینه‌ها استفاده خواهد کرد.

از طرفی دیگر دوا خان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان این گفته‌های اسماعیل خان در هرات را رد کرد و گفت: رئیس جمهور افغانستان هیچ باوری به سیاست حذف در افغانستان ندارد و در حکومت افغانستان نیز تمام اقوام سهم خود را دارند.

هفته پیش رئیس جمهور افغانستان استعفای عطا محمد نور والی بلخ را پذیرفت اما این کار با واکنش تند حزب جمعیت اسلامی در افغانستان رو به رو شد؛ عطامحمد نور در این خصوص می‌گوید: استعفایش از ماه‌ها پیش بوده است و در این زمینه با رئیس جمهور به توافق نرسیده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان