شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افتتاح پروژه بهبود ظرفیت نهادها برای ارزیابی تولید و توسعه زراعت در افغانستان

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور دسترسی به ارقام و معلومات معتبر در مورد آب، خاک، نبات، و چگونگی استفاده از زمین، پروژه بهبود ظرفیت نهادها برای ارزیابی تولید و توسعه زراعت درافغانستان را افتتاح کرد.
این پروژه به همکاری سازمان خوارکه و زراعت سازمان ملل متحد FAQ و کمک مالی ۲.۵ میلیون یوریی اتحادیه اروپا راه‌اندازی شده است.
اسدالله ضمیر، وزیر زراعت و مالداری در نشست افتتاح این پروژه گفت که پروژه‌یادشده به هدف ترتیب طرح بهبود سیستم های نظارتی، تجزیه و تحلیل منابع زمین و همچنان بررسی جزییات تناسب اراضی در برابر خطرات اقلیمی به سطح محلی و ملی، تقویت ظرفیت نهادهای افغانستان برای ارزیابی تولیدات و توسعه زراعت راه اندازی شده است.
آقای موریزیو کلن نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان در بخش از صحبت هایش گفت: نظارت بر تولیدات و محصولات زراعتی مصوونیت غذایی را حمایت و بهبود و فرصت های خوبی معیشتی را به جامعه دهاقین فراهم می‌کند.
آقای کلن افزود: پروژه مذکور در کاهش تاثیرات ناشی از تغییر اقلیم به سطح محلی و ملی کمک می‌کند و در نهایت به تدریج در استراتیژی محو فقر دولت افغانستان نیر سهیم می‌باشد.
در همین حال، تومیو شیچیری، نماینده سازمان خوراک و زارعت ملل متحد (FAO) در افغانستان گفت: افغانستان دارای ظرفیت و توانایی بالا برای افزایش تولیدات چون غله جات، حبوبات، میوه جات و سبزیجات میباشد تا زنجیره های تهیه محصولات با ارزش را انکشاف دهد.
آقای شیچیری تاکید کرد که توسعه، ترویج و عملی سازی این زنجیره ها نیاز به یک سرمایه گذاری دارد؛ تا در ساختار پروسس‌ها به سطح پایین زراعتی ظرفیت ایجاد شود.
ایجاد سیستم نظارت و تجزیه و تحلیل سیستم تولیدات محصولات زراعتی از اولویت های دولت افغانستان است.
بااین همه، مرکز رسانه‌های حکومت خبر داد که این پروژه متخصصین زراعت را کمک می‌کند تا بااستفاده از امکانات آن استفاده مناسب از زمین، آب و خاک و آسیب پذیری های زراعتی را پیش بینی و تحلیل کنند.
این پروژه برای غنی‌سازی پالیسی‌ها و پلان های مناسب استفاده پایدار از زمین های زراعتی کمک می‌کند و دهقانان را در انتخاب گزینه‌های پیشنهادی مشخص و قابل تطبیق یاری می‌رساند.
در این سیستم محصولات عمده برای هر منطقه تولیدی بادرنظر داشت سیستم استفاده پایدار از زمین، معیشت و ظرفیت دهاقین پیشنهاد می‌شود.
نقشه ها و معلومات تولیدشده به سطح ملی و محلی در سیستم زون بندی محیط زیستی و زراعتی (NEAZ) دهقانان را رهنمای می‌کند تا محصول مشخص را در ساحه زراعتی مشخص با در نظرداشت شرایط اقلیمی مشخص کشت کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان