شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انتقاد تند آیت الله محسنی از عملکرد خودسرانه اشرف غنی

رئیس شورای علمای شیعه کشور می گوید: رییس جمهور اشرف غنی پیش نویس قانون جزا را بدون بررسی و تصویب پارلمان، امضا نموده و آن را به عنوان قانون جزای جدید کشور چاپ کرده است در حالی که چندین مورد آن مخالف صریح احکام و اعتقادات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) ٬ آیت الله محمد آصف محسنی ؛ رئیس شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به امضای پیش نویس قانون جزا گفته است: اولا این اقدام عجولانه شما مخالف صریح قانون اساسی کشور است.

وی افزود: ماده سوم قانون اساسی تصریح می کند که هیچ قانونی در افغانستان نمی تواند مغایر احکام و معتقدات اسلامی وضع شود٬ در حالی که این نوشته امضا شده شما در چندین مورد مخالف اسلام است.

محسنی افزوده است: ۹۹ درصد مردم افغانستان مسلمان هستند، در دوران جهاد جان های خود را فدای دین نمودند٬ خونهای خود را به خاطر دین فدا نمودند و قانونی که مخالف اسلام باشد به هیچ وجه نمی تواند در چنین جامعه ای تطبیق شود و ایجاد امنیت کند.

وی که در جمع طلاب صحبت می کرد، تصریح کرد: کشور ما پارلمان دارد، مجلس قانون گزاری دارد، چرا این قانون برای بررسی و تصویب به مجلس فرستاده نشده است؟

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان خطاب به رئیس جمهور اظهار داشته که اگر همه چیز را به فرمان و صدور حکم اجرا می کنید چرا دروازه مجلسین را نمی بندید و یا اگر به پارلمان احتیاجی نیست چرا پول ملت را بیهوده به اعضای مجلس می دهید؟

محسنی تاکید کرده است: قانونی که مخالف دین باشد و مجلس آن را تصویب نکرده باشد اگر اشرف غنی صد بار هم امضا کند ارزشی ندارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان