شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انتقاد جنرال دوستم از متمرکز بودن قدرت در ارگ ریاست جمهوری

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور افغانستان از آنچه وی آن را متمرکز بودن قدرت در ارگ ریاست جمهوری میداند به شدت انتقاد میکند و می گوید که یا حق خود را درحکومت وحدت ملی به دست می آورد و یا هم در مشوره با مردم در این باره تصمیم خواهد گرفت.

آقای دوستم گماشته شدن افراد را درسمت های دولتی غیرعادلانه می داند و تأکید می ورزد که اگرمردم بخواهند، دست به فعالیت های مدنی خواهد زد.

معاون اول رئیس جمهور روز پنج شنبه در تازه ترین سخنانش، از آن چه که انحصار قدرت در دست رئیس جمهور می گوید انتقاد می کند و بازیچه بودن افراد را درحکومت پذیرفتنی نمی داند.

عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور در این باره چنین اظهار داشت:”ما حق خود را می گیریم، از این رنگ زردی کرده، از این بازی کرده و از این بازیچه بودن افراد کرده، بازی تصمیم گرفتن خوب است.”

جنرال دوستم تأکید می ورزد که اگر مردم تصمیم بگیرند وی از مقامش کنارخواهد رفت.

وی در این رابطه می افزاید:”بازهم اختیار را به شما می گذاریم، اگر گفتید باشیم، می باشیم و اگر گفتید بروید، میریم. اگر هیچ کاری نکنیم حرکت های مدنی را خوب یاد داریم”.

اما چه علت هایی سبب شده اند که بیشتر چهره های کلیدی به شمول معاون نخست رئیس جمهور، از کارهای رئیس جمهور ناخشنود شوند.

اسدالله ولوالجی آگاه امورسیاسی گفته است:” این جنجال ها و وضعیت سبب خواهد شد که خود به دشمن کمک کنند، در واقع آنچه را که دشمن می خواهد بگوید اینان خودشان می گویند و دشمن را کمک می کنند.”

فاروق مجروج عضو مجلس نماینده گان گفته است:” با توجه به مشکلاتی که افغانستان دارد و تهدید های که متوجه افغانستان استند، باید رئیس جمهور توجه کند و حکومت را از تمامی چهره های هر دو تیم و سایر چهره های سیاسی بسازد و به مشکلات رسیده گی کند”.

سخنگوی رئیس جمهور نخواست در باره این گفته های معاون اول ریاست جمهوری چیزی بگوید، اما تنها جنرال عبدالرشید دوستم نیست که از تمرکز قدرت در ارگ انتقاد می کند. یکی از علت های تنش میان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه نیز انحصار قدرت در دست رئیس جمهورعنوان شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان