شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انقلاب اسلامی باید به همان راه و روش اسلامی خویش پایدار بماند

 مولوی خداداد صالحی؛ رئیس شورای علمای غرب کشور ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی به تمام امت مسلمان گفت:  این انقلاب یک انقلاب دینی و اسلامی است و به همه ی دینداران تعلق دارد.

به گزارش خبرگزاری آوا، مولوی صالحی در مراسم تجلیل از سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی:افزود:  انقلاب اسلامی باید به همان راه و روش اسلامی خویش پایدار بماند تا از برکت آن همه‌ی اسلام و مخصوصا همجواران آن بیشتر استفاده کنند.

صالحی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها با کشور ما هم مرز است بلکه قلبا هیچ نوع مرزی میان دو کشور نبود و این دوستی تا ابد باقی خواهد ماند.

رئیس شورای علمای غرب کشور با اشاره به وضعیت ناامنی در کشور تصریح کرد: امروز در افغانستان وضعیت اصلا خوب نیست و ناامنی بیداد می کند، اما این نا امنی منحصر به افغانستان نیست.

وی اظهار داشت:  برخی می خواهند دین اسلام را دین خشونت و مزاحمت جلوه دهند اما باید بدانند که دین اسلام دین خشونت و مزاحمت نیست و شما را نهی می کند از دوستی با کسانی که بر شما تجاوز کرده اند و کسی که با این گونه مردم دوستی می کند، ظالم هستند چرا که اسلام خط روشن و مستقیمی دارد به نام صلح و سیاست کشور ما نیز همیشه صلح جویانه بوده است.

صالحی  خاطر نشان ساخت: زمانی که به تاریخ افغانستان مراجعه می کنیم می بینیم که قضایای ذات البینی از طریق صلح حل می کردند چنانچه حقوق بشری که امروز درجهان رواج دارد، حقوق بشری است که از اسلام گرفته شده است.

گفتنی است:  مراسم جشن سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) با حضور محمد آصف رحیمی والی هرات، محمود افخمی رشیدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، مقامات بلند پایه ی دولتی، علما، نمایندگان مردم در پارلمان، اعضای شورای ولایتی و دیگر متنفذین در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان