شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اگر تلاش های علمای دینی در راستای تقریب نمی بود، وضعیت امروز افغانستان بسیار اسفبار می بود

آیت الله اراکی؛ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، درنشست خبری سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی­ در جمع خبرنگاران گفت: اگر تلاش و اقدامات علمای بزرگ شیعه و سنی افغانستان در راستا تقریب، وحدت گرایی نمی بود،  وضعیت امروز افغانستان بسیار اسفبار می بود.

به گزارش خبرگزاری آوا، آیت الله اراکی ؛ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به تلاش های علمای دینی افغانستان در راستای تقریب و وحدت گرایی، تصریح کرد:   تشکل های تقریبی و علمایی زیادی در راستای وحدت افزایی و مقابله با جریان تکفیر و تفرقه گرایانه در افغانستان  ایجاد شده و اگر تلاش های علمای بزرگوار شیعه و سنی افغانستان در این راستا نبود، وضعیت افغانستان امروز بسیار اسفبار می بود.

وی با بیان اینکه هرساله از تعدادی از  علمای شیعه و سنی افغانستان  برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی دعوت به عمل می آید ، گفت :  با توجه به محدودیت ها و ظرفیت کنفرانس نمی توانیم از شمار زیادی علما برای شرکت در این کنفرانس دعوت کنیم و امسال هم  ده تن از علما و شخصیت های اثر گذار افغانستان در کنفرانس حضور دارند.

آیت الله اراکی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های این کنفرانس پرداخت و گفت: ­سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی­ از چهاردهم تا شانزدهم قوس/ آذر با حضور ­­۲۵۰ مهمان ­­از ۷۰ کشور مختلف برگزار می شود.

در این کنفرانس شخصیت‌های برجسته علمی و دینی از کشور‌های اسلامی و در سطح وزرای اوقاف، امور دینی و خارجه حضور دارند که عمده این مهمان ها­­برای نخستین بار در این کنفرانس­­ شرکت خواهند داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ­تصریح کرد: حضور این تعداد از شخصیت‌های جهان اسلام حاکی از آن است که جهان اسلام رو به همگرایی آورده است و ودغدغه وحدت دارد و مصمم به مقابله با استکبار و خنثی کردن نقشه‌های تفرقه انگیز دشمن هستند.

آیت الله اراکی برپایی کمیسیون‌های متعدد در خصوص مسائل جهان اسلام و برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم (ص) و مراسم شب شعر در قم را از جمله برنامه‌های در حاشیه این کنفرانس برشمرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان