شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ایران و افغانستان در کنار یکدیگر قرار گیرند

«عبدالله هاشمی» رئیس مجمع ملی جوانان افغانستان در گفت‌وگو، با اظهار نگرانی از تهاجم فرهنگی غرب، نقش جمهوری اسلامی ایران را در حوزه فرهنگ‌سازی در افغانستان موثر خواند و تأکید کرد: دولت و ملت ایران و افغانستان باید متحد شده و در کنار هم قرار گیرند، زیرا دشمن هر ۲ کشور مشترک بوده و فرهنگ مشترک نیز دارند.

فرهنگ غربی جایگزین فرهنگ ملی شده است

هاشمی تهاجم فرهنگی را یکی از عوامل خارجی تهدیدکننده امنیتی در افغانستان خواند و گفت: تجاوز نظامی، تهاجم نظامی، توطئه سیاسی و تبلیغات از بخش‌های عمده این تهدیدات است.

وی افزود: در چند سال گذشته فرهنگ غربی به شکل طراحی شده وارد افغانستان و جایگزین فرهنگ ملی شده و رسانه‌های که در این حوزه فعالیت دارند، نقش زهرآگینی را ایفا کرده‌اند.

رئیس مجمع ملی جوانان افغانستان حقوق بشر غربی را ترویج بی‌عزتی و بی‌حجابی خواند و تصریح کرد: حقوق زن و حقوق بشر از مفاهیم تهاجم فرهنگی بوده و از سویی‌ نامگذاری فروشگاه‌ها و نقاط کشور به زبان خارجی نشان دهنده تهاجم گسترده غربی است.

عبدالله هاشمی اظهار داشت: اگر از تهاجم فرهنگی بیگانه جلوگیری نشود، نسل بعدی افغانستان بیشتر حافظ و ترویج‌کننده منافع ملی کشور‌های غربی خواهد بود.

عدم جلوگیری از تهاجمات فرهنگی آینده افغانستان را تاریک می‌کند

هاشمی با تأکید بر اینکه برای دفاع از فرهنگ ملی و اسلامی، اتحاد منطقه‌ای بوجود بیاید، گفت: برای تقویت فرهنگ ملی کشور ملت و دولت متحد شده و در برابر غرب ایستادگی کنند.

وی با اظهار نگرانی از گسترش تهاجمات فرهنگی در افغانستان افزود: اگر جلو این تهاجمات گرفته نشود، آینده افغانستان خطرناک‌تر از امروز خواهد بود.

آمریکا شریک خوبی برای مردم افغانستان نیست

رئیس مجمع ملی جوانان افغانستان با بیان اینکه آمریکا شریک خوبی برای مردم افغانستان نیست، افزود: کشور‌های غربی بویژه آمریکا به دنبال منافع خود بوده و برای بازسازی و توسعه افغانستان حضور نیافته‌اند.

عبدالله هاشمی تصریح کرد: عمق اهداف استراتژیک آمریکا تحت فشار قرار دادن کشور‌های «روسیه»، «چین»، ایران» و «هند» است و اگر یک دلار در افغانستان هزینه کند، صدها میلیارد دلار سود می‌کنند.

هاشمی با تأکید بر اینکه نگذاریم آمریکا در قالب شریک خوب به اهداف خود دست یابد، اظهار داشت: از امکانات و پولی که در اختیار دولت افغانستان قرار می‌گیرد، باید در حوزه فرهنگ‌سازی و علم‌پروری استفاده شود.

افغانستان و ایران دشمن مشترک دارند

وی جمهوری اسلامی ایران را همکار و دوست خوب افغانستان خواند و گفت: ایران در زمان جهاد و مقاومت و نیز در زمان بازسازی افغانستان نقش ارزنده‌ای داشته و به عنوان دوست خوب این کشور محسوب می‌شود.

رئیس مجمع ملی جوانان افغانستان با تأکید بر ادامه و استحکام روابط بین افغانستان و ایران افزود: ایران نقش موثری در حوزه فرهنگ‌سازی و تقویت زبان فارسی در افغانستان دارد.

عبدالله هاشمی تصریح کرد: دولت و ملت ایران و افغانستان باید متحد شده و در کنار هم قرار گیرند، زیرا دشمن هر ۲ کشور مشترک بوده و فرهنگ مشترک نیز دارند.

هاشمی در پایان سخنان خود از رهبران دولت وحدت ملی خواست تا با حفظ فرهنگ اصیل افغانستانی از داشته‌ها و تاریخ فرهنگی این کشور نگهداری کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان