شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ایران ۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی را پرورش داده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی عصر امروز در بخشی از همایش پناهندگان خارجی که به میزبانی استان البرز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر و به دلیل شرایط خاص افغانستان و جنگ و تنش و درگیری و خون‌ریزی در این کشور، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور به ایران پناهنده شدند.

وی افزود: اگر چه ایران خود دارای مشکلاتی بود، اما از این پناهجویان حمایت کرد و امکانات لازم و به ویژه در حوزه تحصیل علم و دانش را برای آنها فراهم کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اتباع و امور مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: در این مدت و با نظر مثبت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دانش‌آموزان و دانشجویان پناهنده فرصت تحصیل در ایران را به دست آوردند و امروز بخش مهمی از آنها فارغ‌التحصیل شده‌اند.

صالحی گفت: به عنوان نمونه چند سال قبل مقام عظمای ولایت فرمانی را صادر فرموده و به همه مسؤولان تکلیف کردند که باید دانش‌آموزان افغانستانی حتی اگر مجوزهای لازم برای حضور در ایران را ندارند، از تحصیل محروم نباشند.

وی بیان داشت: این تلاش‌ها موجب شد که در سال‌های اخیر بیش از ۴۰ هزار نفر از پناهجویان افغانستانی در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده و پرورش یابند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اتباع و امور مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: این افراد می‌توانند در بازگشت به کشورشان، زمینه رشد و توسعه افغانستان را فراهم کنند.

صالحی ادامه داد: همچنین در حال حاضر بیش از ۴۱۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس ایران تحصیل می‌کنند و این امر موجب شده که کودکان و نوجوانان پناهجو از تحصیل محروم نباشند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اتباع و امور مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهار داشت: افغانستان کشور دوست و همجوار ایران است و ما از آبادانی و توسعه آن استقبال و حمایت می‌کنیم و امیدواریم روزی فرارسد که این کشور با تلاش نخبگان و دانشمندان و افراد متعهد خود، به توسعه دست یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان