شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » برای اولین بار جشنواره جوانان برتر در افغانستان راه اندازی شد

مسوولان شبکه موسوم به حمایت می گویند که آنان برای اولین بار جشنواره بزرگی جوانان برتر افغانستان را راه اندازی کرده و گفته اند که تا هنوز ده ها جوان خود را برای انتخاب “جوان برتر افغانستان” کاندید کرده اند.

کنشکا نصیری رییس شبکه حمایت به خبرگزاری بخدی گفت: پروسه جشنواره جوان برتر به تاریخ ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ با فراخوان عمومی آغاز شد.
آقای نصیری می گوید که در این برنامه جوانان با توجه به ارسال بیوگرافی و مدارک خود به شکبه حمایت خود را کاندید برنامه کردند.
او می گوید که پس از كانديد شدن پوستر مربوط به مشخصات كانديدان توسط شبكه حمايت و در صفحات اجتماعي به نشر گذاشته مي شد که با وجود معرفی آنان به مردم، علاقه مندان نيز مشخصات كانديدان را ارزيابی کرده و خود را برای مرحله رای دهی آماده کنند.
نصیری می گوید که در این پروسه تا هنوز حدود ٢٠٠ تن از جوانان كانديد شده و تلاش می شود كه از تمامی جوانان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سياسی، اقتصادی حضور داشته باشند.
گفته می شود که پروسه رأی دهی از روز سه شنبه تاريخ ٧ سپتامبر آغاز شده است تا تاريخ ١٧ سپتامبر به مدت ده روز ادامه دارد.
در اين پروسه كه به صورت نظرسنجی آنلاين انجام می شود دو لينگ در نظر گرفته شده و در هر لينگ عكس كانديدها نشر شده است و علاقه مندان می توانند با كليگ كردن روی اين لينگ ها كه در درگاه صفحه اينترنتی شبكه حمايت موجود است وارد فضای رأی دهی شده و با كليگ بر روی قسمتی كه بدين منظور در سمت راست عكس هر كانديد در نظر گرفته شده است، تنها به يكی از كانديدهای مورد علاقه خود رأی داده و با كليد بر روی دكمه “ثبت” كه در پايين صفحه رأی دهی وجود دارد رأی خود را ثبت کنند.
بعد از این مرحله ١٠٠ نفر از جوانانی كه بالاترين رأی را از آن خود كرده باشند انتخاب شده و به مرحله دوم انتخابات راه پیدا می کنند.
در مرحله دوم نظرسنجی از تاريخ ٢٠ سپتامبر شروع شده و تا تاريخ ٢٩ سپتامبر به طول می انجامد كه طی آن ١٠ الی ٥٠ نفر از ميان ١٠٠ كانديد مرحله اول به عنوان جوانان برتر سال ٢٠١٦ افغانستان انتخاب می شوند.
بعد از این مرحله مراسم جشنواره كه در تاريخ ١ اكتبر ٢٠١٦ قرار است در محل باغ بابر كابل برگزار گردد، به مردم و مسوولان معرفی و تنديس جوان برتر را دريافت کنند.
گفته می شود که برنامه جوانان برتردر سایر کشور های جهان همه ساله راه اندازی می شود که از طریق آن ده ها جوان بعنوان “جوان برتر سال” انتخاب می شوند.
آقای کنشکا می گوید که در افغانستان اما این اولین بار است که با حمایت جوانان و فرهنگیان این برنامه در افغانستان راه اندازی می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان