شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تاسیس مدرسه نخبگان برای نیازمندان در دستور کار/ دولت فرصت‌های شغلی ایجاد کند

«سیدحامد انوری» رئیس بنیاد اجتماعی سنا از کمک مواد غذایی و پوشاک زمستانی برای ۱۰۰ خانواده نیازمند در شهر کابل خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا مدرسه‌ای را برای نیازمندان ایجاد کنیم.

انوری با بیان اینکه جنگ، نبود کار و فرصت‌های شغلی سبب بروز فقر در افغانستان شده، گفت: اکثر مردم افغانستان در شرایط نامناسب اقتصادی زندگی می‌کنند.

کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان حیف و میل شده است

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی حاصل ۳ دهه جنگ در کشور است، افزود: جنگ‌های متمادی در افغانستان تأسیسات این کشور را نابود کرده است.

رئیس بنیاد اجتماعی سنا تصریح کرد: کمک‌های جامعه جهانی برای مردم افغانستان با توجه به آسیب‌های جنگی ناچیز بوده و بخشی از این کمک‌ها توسط حلقاتی حیف و میل شده است.

نبود برنامه درست اقتصادی عامل افزایش فقر است

سیدحامد انوری با بیان اینکه نبود برنامه درست اقتصادی یکی از عوامل عمده‌ای است که سبب بروز فقر و رکود اقتصادی در افغانستان شده است.

انوری با انتقاد از پذیرش افراد در بخش‌های خصوصی گفت: روند پذیرش در بخش‌های خصوصی به طور دایمی است، در حالیکه گزینش یک فرد به جای فرد دیگر و تغییر و تبدیلات می‌تواند زمینه‌های اقتصادی را مهیا کند.

وی افزود: تمام شهروندان افغانستان باید انگیزه همکاری با دیگران را داشته و روی داشته‌های خود متمرکز باشند، زیرا از این طریق می‌توانند حتی با یک افغانی به هموطن نیازمند خود کمک کند.

مرکز واحد کمک به نیازمندان ایجاد شود

رئیس بنیاد اجتماعی سنا با بیان اینکه فرصت‌های شغلی باید ایجاد شود، اظهار داشت: تمام مردم باید متحد شده و مرکزی واحد برای همکاری به نیازمندان ایجاد شود.

سیدحامد انوری با بیان اینکه افغانستان دارای ظرفیت‌های بزرگ و معادن گران‌قیمت است، تصریح کرد: ایجاد مرکزیت واحد برای کمک به نیازمندان می‌تواند وزارت‌ها و نهاد‌های دولتی و خارجی را نیز شامل این روند کند.

انوری با تأکید بر اینکه دولت برای ایجاد یک مرکز کمک به نیازمندان اقدام کند، گفت: یک نهاد جداگانه نمی‌تواند بیش از ۲ و یا ۳ بار به نیازمندان کمک کند، در حالیکه حرکت‌های جمعی موثر واقع می‌شود.

وی افزود: بنیاد اجتماعی سنا تاکنون توانسته برای ۱۰۰ خانواده نیازمند در شهرکابل کمک‌های مواد غذایی کرده که هزینه آن از سوی تاجران و سرمایه‌گذارن داخلی تأمین شده است.

مدرسه نخبگان برای نیازمندان تأسیس می‌کنیم

انوری تصریح کرد: وزارت کار و سایر وزارت‌خانه‌ها اگر برای کمک، نیازمند افراد متخصص باشند، ما این افراد را به آنها معرفی می‌کنیم.

رئیس بنیاد اجتماعی سنا از ایجاد مدرسه «نخبگان» توسط این بنیاد خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا این مدرسه را در شهر کابل ایجاد کرده و دانش‌آموزان نیازمند را به طور رایگان جذب کنیم.

سیدحامد انوری همچنین از ایجاد مراکز آموزشی توسط بنیاد اجتماعی سنا در کابل خبر داد و اظهار داشت: مسئولان بنیاد اجتماعی سنا در تلاش بوده تا مراکز خیاطی برای زنان بیوه ایجاد کرده تا آنها بتوانند از فقر و تنگدستی نجات یابند.

برای ۱۰۰ خانواده نیازمند کمک می‌کنیم

انوری اظهار داشت: بزودی برای ۱۰۰ خانواده نیازمند دیگر در شهر کابل کمک‌های غذایی و پوشاک زمستانی توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دولت فرصت‌های شغلی ایجاد کند، گفت: رهبران دولت وحدت ملی باید با کشور‌های که علاقمند سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند، ارتباط برقرار کرده و زمینه حضور آنها را فراهم کند.

رئیس بنیاد اجتماعی سنا در پایان سخنان خود از مردم افغانستان خواست تا با کمک به نیازمندان وظیفه ملی و اسلامی خود را انجام دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان