شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تا ۲۰ روز دیگرکارعملی پروژه کاسا ۱۰۰۰ آغاز خواهد شد

مسؤولان وزارت امور خارجۀ کشور می‌گویند که در مراسم آغار کار این پروژه رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی شرکت خواهد کرد.

از سویی هم، مسؤولان وزارت انرژی و آب گفتند که این وزارت تلاش دارد تا با ایجاد یک «سب استیشن» در پلخمری، زمینۀ گرفتن ۳۰۰ میگاوات برق را از این پروژه در کشور فراهم سازد.

مسؤولان افزودند که گفت‌وگوها برای آغاز کار پروژۀ کاسا یک هزار، که بربنیاد آن ۱۳۰۰ میگاوات برق تاجیکستان به افغانستان و پاکستان خواهد رسید، نهایی شده‌است.

امان‌الله غالب، معین وزارت انرژی وآب گفت: «عملی‌شدن پروژه کاسا یک هزار نه تنها برای افغانستان بل برای منطقه مهم است واین پروژه به مراحل نهایی رسیده‌است، با عملی شدن آن تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی این پروژه به بهره‌برداری سپرده خواهند شد.»

از سوی هم، شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجه گفت که با درنظرداشت پیشرفت کار عملی این پروژه درتاجیکستان، افغانستان وپاکستان، نقش این پروژه را درگسترش همکاری‌های منطقه‌یی مهم می‌داند.

او افزود: «درمراسم افتتاح کار این پروژه مقام‌های سه کشور شامل این پروژه ونماینده‌گان نهادهای مالی شرکت خواهند کرد و از افغانستان آقای عبدالله عبدالله رییس اجرائیه شرکت خواهند کرد.»

بر بنیاد اطلاعات وزارت انرژی و آب، در چارچوب پروژه کاسا یک هزار که با کشیده شدن بیش از ۵۰۰ کیلومتر سیم برق، ۱۳۰۰ میگاوت برق تاجیکستان به افغانستان و پاکستان خواهد رسید.

گفته می‌شود که هزینه این پروژه در افغانستان بیش از ۳۰۰ میلیون دالر است که ازسوی بانک جهانی پرداخته می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان