شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تجاوز پاکستان به خاک افغانستان از زمین و هوا چندین کشته و زخمی برجا گذاشت

رئیس ستاد ارتش کشور می گوید که اسناد و شواهدی در اختیار ماست و این شواهد نشان میدهد که دشمنان مردم افغانستان با حملات راکتی و تانک های زرهی در مناطق مرزی فعالیت دارند.
ستر جنرال قدم شاه شهیم، رئیس ستاد ارتش، بعد از ظهر امروز (شنبه) در یک نشست مشترک خبری اظهار داشت که اخیراً وزارت دفاع ملی در بخش های سیاسی و نظامی پیشرفت های زیادی داشته است.
آقای شهیم گفت که عملیات شفق که تکمیل کننده برنامه نظامی پنج ساله بود؛ باعث شد تا دشمن در تمام نقاط کشور به شدت سرکوب شده و روحیه خود را از دست بدهد.
او تصریح کرد که در این عملیات تعداد زیادی از نیروی دشمن کشته و اسیر و قاری سلیم فرمانده ارشد طالبان نیز در نتیجه عملیات شفق در قندوز دستگیر شد.
شهیم همچنان در قسمت دیگر از صحبت های خود گفت: سخنانی را که رئیس جمهور در نشست روز سه شنبه شورای ملی ارایه کرد باعث تقویت روحیه نیروهای امنیتی شده است.
او تصریح کرد که روحیه نیروهای امنیتی در میادین جنگی بالا رفته است.
شهیم همچنان یادآور شد که برای اینکه قدرت تحرک را از دشمن بگیریم، عملیات مختل کننده را در بدخشان راه اندازی کردیم اما وضعیت جوی اجازه عملی سازی عملیات را به ما نداده و به زودی جهت پاک سازی دشمن از بدخشان این برنامه ها را عملی و تطبیق میکنیم.
وی از کشته و زخمی شدند ۳ پولیس سرحدی در اثر حملات راکتی نظامیان پاکستان در ولایت ننگرهار خبر داد و افزود که متاسفانه نظامیان پاکستان در ولسوالی گوشته و لعل پور در ننگرهار بالای پوسته های پولیس سرحدی حمله راکتی انجام دادند که در نتیجه آن یک پولیس شهید و دو تن دیگر زخم برداشتند.
آقای شهیم تصریح کرد: روز ۵شنبه از نزدیک این حادثه را بررسی کردیم اسناد و شواهدی در اختیار ماست و این شواهد نشان میدهد که دشمنان مردم افغانستان با حملات راکتی و تانک های زرهی در مناطق مرزی فعالیت دارند.
در همین حال فیض الله ذکی، معاون امنیت ملی نیز در این نشست گفت که مقامات حکومت وحدت ملی شام امروز در خصوص راکت پراگنی های نظامیان پاکستان در ولسوالی های هم سرحد با آن کشور جلسه برگزار می کنند و موقف خود را در این زمینه اعلام می دارد.
آقای ذکی تصریح کرد که تجاوز در خاک وطن به هیچ شکل تحمل نمی شود، پاسخ تجاوز واضح و روشن است که اقدامات قاطع در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی از سوی دولت ها باید روی دست گرفته شود.
بر اساس گزارش ها، هفته گذشته سفیر پاکستان به وزارت خارجه احضار شده بود تا اعتراض حکومت افغانستان را از جهت تجاوز این کشور به خاک افغانستان و به شهادت رساندن هموطنان ما را به گوش دولت خویش براسند.
آقای ذکی در بخش دیگر از صحبت های خویش گفت: امنیت ملی قضیه اباسین زازی -نوجوانی که از سوی چند تن اختطاف و بعداً به قتل رسید- را تا زمانیکه به یک نتیجه منطقی نرسد بطور جدی زیر نظر خواهد داشت.
ذکی از افزایش اعتماد جامعه جهانی نسبت به حکومت افغانستان نیز خبر داد و افزود که دو سال قبل این اعتماد در حالت صفر خود قرار داشت، اما اکنون جامعه جهانی بار دیگر به صورت منسجم از حکومت افغانستان حمایت می کند.
در همین حال لوی پاسوال عبدالرحمان رحمان در این نشست مشترک خبری گفت که اخیراً گراف جرایم در برخی از ولایات سیر صعودی را پیموده است.
آقای رحمان افزود که در مقابل سطح دستگیری مجرمان نیز افزایش یافته و تا ۸۵ درصد آنان دستگیر شده است.
او همچنان به قضیه اباسین زازی اشاره نمود و خاطر نشان کرد که در این قضیه۱۲ تن در ولایت کابل و پکتیا از سوی وزارت امور داخله و امنیت ملی دستگیر و به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده است.
محمد نادر یما، سرپرست ارگان های محلی نیز در این نشست اظهار داشت که اخیراً بنا بر دستور رئیس جمهور اصلاحات در سیستم قضایی بوجود آمده است.
او افزود که اصلاحات بوجود آمده سبب شد تا نحوه عرضه خدمات قضایی به شکل چشم گیر بهبود یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان