شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ترامپ: پایگاه بگرام با تاسیسات هسته ای چین فاصله ای کمی دارد؛ باید آن را نگه می داشتیم

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا در صحبت با فاکس نیوز گفته است که تاسیسات هسته ای چین با پایگاه هوایی بگرام در افغانستان فاصله کمی دارد، و او می خواسته حتی پس از خروج نظامی امریکا از افغانستان، این پایگاه را تحت کنترل امریکایی ها نگه دارد.  

وی گفت: «من می خواستم ۲۱ سال جنگ را تمام کنم؛ دیگر کافی بود؛ و شمار سربازان را تا ۲۵۰۰ نفر نیز کاهش دادم؛ اما می خواستم پایگاه هوایی بگرام را همچنان تحت کنترل امریکا نگه دارم، نه به خاطر افغانستان، بلکه به خاطر چین.»

او علاوه کرد: «چین تنها ساعاتی با دردسرسازی های هسته ای خودش فاصله دارد؛ آنها در آن تاسیات بمب های هسته ای می سازند.»

رئیس جمهور پیشین امریکا افزود حالا که پایگاه هوایی بگرام از کنترل امریکا خارج شده، چین برای بدست آوردن آن چشم دوخته است.

این گفته ها در حالی از سوی رئیس جمهور پیشین امریکا مطرح می گردد که خانم «نیکی هیلی» سفیر سابق این کشور در سازمان ملل متحد نیز تنها چند روز پس از سقوط دولت در افغانستان گفت که امریکا باید با متحدان خود در منطقه و دیگر نقاط جهان کار کند تا از کنترل چین بر پایگاه هوایی بگرام جلوگیری گردد.

او گفته بود که چین به پایگاه هوایی بگرام چشم دوخته است.

در همین حال، چندی پس از این اظهارات خانم نیکی هیلی، شماری از ساکنان محلی در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام یک شب گفتند که چراغ های این پایگاه دوباره مانند زمانی که خارجی ها حضور داشتند روشن شده است و چندین تبعه خارجی را نیز دیده اند.

این گزارش ها به گمانه زنی ها درباره حضور چینی ها در پایگاه هوایی بگرام قوت داد که اما طالبان و مقام های چین این گزارش ها را رد کردند.

دونالد ترامپ در صحبتش بار دیگر نسبت به نحوه خروج جو بایدن از افغانستان انتقاد کرد و آن را بدترین شرمساری در تاریخ امریکا یاد کرد.

ترامپ می گوید که او تصمیم داشته تمامی پایگاه های نظامی را قبل از خروج از افغانستان بمباران و تخریب کند تا اینکه پس از خروج امریکا مورد استفاده قرار نگیرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان