شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تصمیم ترامپ، تلنگری برای بیداری اسلامی و جرقه ای برای وحدت امت مسلمه خواهد بود

مولوی محمد مختار مفلح؛ رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان در ادامه اعتراضات خود نسبت به گفته ها ترامپ رییس جمهور امریکا گفت: ما برای حاکمان کشورمان به صراحت اعلان می کنیم که در موقف گیری های خود در باره جهان اسلام تجدید نظر کنید و اجازه ندهید تا امریکای کافر و مستکبر، خاک کشور مارا با پاهای کثیف خود بیشتر از این آلوده نمایند.

او در گفتگو با خبرگزاری آوا تاکید کرد: اجازه ندهید تا نیروی امریکایی با قدم های نجس خود خون مردم افغانستان را بیشتر از این بریزند، میدانیم که این جنگ ﻛﻨﻮﻧﻲ ﺩﺭﻛﺸﻮﺭﻣﺎ پروژه ای امریکایی است، این نزاع برنامه ای امریکایی است، این کشمکش پروژه امریکایی است… این بازی موش وپشک است، که خودﺷﺎﻥ به راه انداخته اند، به این حرکت ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ باید خاتمه دهند ﺗﺎﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭﻋﺰﻳﺰ ﻣﺎﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﺗﻢ ﻛﺪﻩ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﺪ ﻭﺑﻪﻓﻠﺴﻂﻴﻦ ﺛﺎﻧﻲ ﺷﺒﺎﻫﺖ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺩاﺭﺩ ﺻﻠﺢ ﻭﺳﻠﻢ ﺣﺎﻛﻢ ﺷﻮﺩ.

او همچنان گفت به صراحت اعلان می کنیم که موقف گیری دولت افغانستان در قبال حرکت ترامپ پلید، متناسب به شان مردم افغانستان نبود وبایستی که در آن تجدید نظر نمایند.
مفلح در پایان اظهار داشت: در فرجام یک بار دیگر امت اسلامی رابه وحدت فرامی خوانیم، ملت بزرگ فلسطین اگر ترامپ پلید وقاحت نموده است اما در برابر اراده خدا حقیر وناچیز است، تنها وحدت صف شما هست که می تواند هر زور گو وقلدوری را به زانو درآورد ﻣﺎﺑﺎﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻭﺷﻤﺎ اﺯﻣﺎﻫﺴﺘﻴﺪ
این عالم دینی تصریح کرد: ﻣﺎﻣﻠﺖ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﺮاﺣﺖ اﻋﻼﻥ ﻣﻴﺪاﺭﻳﻢ ﻭﺑﺎ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎي ﺟﻨﺎﻳﺖ ﻛﺎﺭ ﺑﺎﺯﺑﺎﻥ ﺁﻓﺘﺎﺑﻲ ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻣﻠﺖ ﺩﺳﺖ اﺯﺩاﻋﻴﻪ ﻣﺴﺠﺪ اﻗﺼﺎ ﺑﺮﻧﻤﻲ ﺩاﺭﺩ ﻭاﻳﻤﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﺩاﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﻗﺪﺱ ﻳﻜﺒﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺳﭙﺎﻫﻴﺎﻥ اﺳﻼﻡ ﻭﻓﺮﺯﻧﺪاﻥ ﺻﻼﺡ اﻟﺪﻳﻦ اﻳﻮﺑﻲ ﺁﺯاﺩ ﺧﻮاﻫﺪﺷﺪ.
در همین حال داکتر سید حسین مزاری آگاه امور سیاسی در مصاحبه با آوا گفت: تصمیم غیر منطقی ترامپ باعث وحدت و یکپارچگی نه تنها میان مردم افغانستان بلکه در کل جهان اسلام خواهد شد.
به گفته مزاری با وجود مشکلات موجود در دنیای اسلام اما مسلمانان نسبت به بیت المقدس یک احساس مشترک دارد که باعث می شود همه موضع واحد اتخاذ کند.

به باور او افغانستان که جزء پیکر جهان اسلام است هرچند به قولی بعضی ها حکومت دست نشانده امریکا است و وسران حکومت وحدت ملی وابستگی شدید به ایالات متحده دارند، اما مسئله دین و مذهب جدا از مسئله اقتصادی و سیاسی است، لذا هیچ کسی نمی تواند برخلاف خواست ملتها تصمیم بگیرند.
وی به انگیزه اقدام ترامپ نیز اشاره کردو گفت ترامپ ذاتاَ تمایل شدید به اسرائیل دارد و اساسا وی زاده اسرائیل است و حتی در تعیین سیاست های خارجی او یهود نقش تعیین کننده دارد وگرنه طرح بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت اسرائیل سالها پیش در امریکا مطرح بود، اما هیچ یکی از دولت مداران و سیاست گذاران این کشور اقدام عملی در این زمینه نکرد زیرا میدانستند که با موج از مخالفت ها در سطح جهان رو برو می شود.

از طرفی هم به عقیده او ترامپ در صدد تضعیف حریف درینه خود کشور جمهوری اسلامی ایران درمنطقه است و خواست از این طریق بر داعیه ایران مبنی بر اینکه قدس از آن مسلمانان است پایان بگذارد بی خبر از اینکه با این کار نه تنها ایران ضعیف نمی شود که طرفداران بیشتری در سطح بین الملل پیدا خواهد کرد.
به باور این کارشناس سیاسی ممکن است سیاست احمقانه ترامپ تلاش چندین ساله غربیها را که برای نفاق افگنی میان مسلمانان کار کرده بود نیز با خاک یکسان کند.

از طرفی هم به گفته آقای حسینی بعید نیست که مشیت خداوند بر این قرار گرفته باشد که بعد از سالها مظلومیت مردم فلسطین کسی باید یک چنین اشتباهی را مرتکب می شد تا تلنگر باشد برای بیداری و تحریک انگیزه دینی مسلمانان نسبت به قدس شریف و مردم مسلمان ساکن در این سرزمین.
وی فرصت پیش آمده برای دنیای اسلام را برای وحدت مسلمانان حیاتی خواندو گفت: سران کشورهای اسلامی اگر زره ای احساس دینی داشته باشند می توانند به نفع دنیای اسلام گامهای عملی بر دارند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان