شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تطبیق قانون کاپی رایت از طریق نهادینه سازی فرهنگی و اخلاقی در اولویت است

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در کنفرانس ترویج حق کاپی رایت بر تطبیق این قانون از طریق اخلاقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آوا ، سیده مژگان مصطفوی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور امروز چهارشنبه در اولین دوره کنفرانس ترویج فرهنگ کپی رایت در افغانستان گفت : مسئولین کشور، رسانه ها و نهادهای مدنی در تلاش هستند که قانون حق کاپی رایت را که در سال ۸۷ تصویب شده تطبیق کنند.

مصطفوی افزود : متاسفانه فرهنگ کاپی رایت خصوصا در بخش رسانه های تصویری به درستی تطبیق نشده و شکایات بسیاری در این رابطه دریافت نموده ایم.

وی گفت : کسی که هزینه های یک اثر را می پردازد هم از لحاظ اخلاقی و هم از بعد اقتصادی باید مصون بماند و بتواند از آن بهره برداری کند.
معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور، اظهار داشت : مهمترین مشکلات کاپی رایت در بخش سریال ها ، مسابقات ورزشی ، موسیقی ، کتاب و خبرهای اختصاصی می باشد .

وی افزود : با وجود این که قانون کپی رایت وجود دارد و می تواند تعقیب قانونی داشته باشد ولی ما باید از لحاظ اخلاقی این موضوع را در کشور نهادینه کنیم.

گفتنی است اولین دوره کنفرانس ترویج حق کاپی رایت توسط وزارت اطلاعات و فرهنگ، فدراسیون خبرنگاران افغانستان و اتحادیه رادیو تلویزیون های افغانستان در کابل در حال برگزاری است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان