شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تولید و کشت مواد مخدر در افغانستان نگران‌کننده است

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در نشست «کمیته ملی مبارزه با مواد مخدر چالش‌ها و مشکلات»، افزایش تولید و کشت مواد مخدر در این کشور را نگران‌کننده دانست و به نهادهای ذیربط دولتی دستور داد که گام‌های عملی و جدی را برای مبارزه با این پدیده ویرانگر بردارند.

«سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان در این نشست با ارائه گزارشی گفت: سال ۱۳۹۵ به دلیل ناامنی و قطع کمک‌های بین‌المللی کشت مواد مخدر ۱۰ درصد و تولید آن ۴۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در گذشته در ۱۵ ولایت کشور افغانستان خشخاش کشت و تولید می‌شد اما در سال جاری ولایت‌های «بلخ» و «جوزجان» نیز به آن افزوده شده است.

وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان هشدار داد که اگر تدابیر عملی در دست گرفته نشود وضعیت بدتر خواهد شد.

عظیمی بیان کرد: این وزارت برای مبارزه جدی و موثر با مواد مخدر نیازمند همکاری‌های همه‌جانبه سایر ادارات دولتی، بودجه کافی، افزایش پرسنل کاری و حمایت قاطع مدیریت دولت وحدت ملی است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجراییه دولت افغانستان نوشت: عبدالله پس از شنیدن گزارش‌ها و دیدگاه‌های اعضای این نشست دستور داد که تمام وزارت‌ها گزارش کامل از کارکرد‌ها، چالش‌ها و برنامه‌های‌شان تهیه نمایند تا در کابینه و جلسه شورای وزیران روی آن بحث همه‌جانبه صورت گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان