شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جنگ افغانستان در راستای منافع تجاری آمریکا و تداوم تجارت مواد مخدر است

«ریان داوسون» نویسنده و فعال صلح‌طلب با بیان اینکه آمریکایی‌ها  در حال شکست دادن طالبان نیستند، گفت: آمریکایی‌ها هیچ چیزی به دست نیاورده‌اند، اسامه بن لادن چند سال است که مرده‌ و آنها واقعاً با تروریسم نمی‌جنگند.

خشم افغانستانی‌ها از حمله آمریکا به قندوز

نویسنده و فعال صلح‌طلب گفت: جنگ افغانستان هیچ ارتباطی با امنیت و کمک به مردم این کشور ندارد و تنها در راستای منافع ژئو استراتژیک و تجاری آمریکا است.

سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که خشم افغانستانی‌ها از حمله هوایی مرگبار اخیر آمریکا به ولایت قندوز در شمال افغانستان همچنان ادامه دارد.

در این حمله، که پنجشنبه  ۱۳ آبان/ عقرب روی داد، دست‌کم ۳۰ غیرنظامی ازجمله زنان و کودکان کشته شدند، آمریکا مدعی است که نیروهایش این حمله هوایی را برای دفاع از خود در برابر گروه طالبان انجام دادند.

جنگ افغانستان نبردی برای «سودجویی»

وی افزود: جنگ افغانستان صرفاً نبردی برای «سودجویی» و تداوم «تجارت مواد مخدر» است چرا که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از داد و ستد مواد مخدر برای کمک مالی پنهانی به گروه‌های تروریستی در سراسر جهان استفاده می‌کند.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: آمریکایی‌ها به همین دلیل در ویتنام هم حضور داشتند، آنها برای مقابله با کمونیست‌ها به این کشور نرفته بودند.

وی افزود: آنها برای تداوم قاچاق مواد مخدر آنجا بودند چرا که سیا با بودجه حاصل از این بازار سیاه به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند.

دلیل باقی ماندن آمریکا در افغانستان

داوسون خاطرنشان کرد: دلیل دیگر باقی ماندن آمریکا در افغانستان این است که این درگیری مانع کشیدن خط لوله گاز به چین می‌شود.

وی افزود: هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نمی‌شود پول خود را در یک پروژه احداث خطوط گاز صرف کند که از یک منطقه جنگ‌زده می‌گذرد.

پرس‌تی‌وی نوشت: پس از تجاوز نظامی امریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱، طالبان از قدرت برکنار شد ولی پس از گذشت ۱۵ سال از آن واقعه و به‌رغم حضور نیروهای خارجی، هنوز هم مناطق مختلف افغانستان صحنه ناآرامی و درگیری است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان