شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حرکت‌های قوم‌گرایانه و استخدام افراد متعصب در اداره‌های دولتی ممنوع شود

در پی نشر گزارش اطلاعات روز از «رهنمود قوم‌گرایانه» در اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری؛ سرور دانش معاون رییس‌جمهور می‌گوید که حرکت‌های قومگرایانه در افغانستان باید جرم انگاری و استخدام افراد متعصب در نهادهای دولتی ممنوع قرار داده شود.
محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری امروز(یکشنبه، ۲میزان) در مراسم معرفی نامزد وزیر وزارت احیا و انکشاف دهات گفته که قوم گرایی‌ها و گرایش‌های متعصبانه شوئنستی که در سطوح مختلف نفوذ کرده، وحدت ملی افغانستان را به خطر مواجه کرده است.
براساس خبرنامه‌ی که از سوی دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست‌جمهوری منتشر شده، آقای دانش بابت دستور تحقیق و بررسی در مورد این مسئله، از رییس‌جمهور غنی تشکری کرده است.
در خبرنامه آمده است:« پدیده‌ی شوم قوم گرایی‌ها و گرایش‌های متعصبانه شوئنستی که متأسفانه در سطوح مختلف جوانان، فرهنگیان و روشنفکران و حتی در ادارات دولتی ما نیز نفوذ کرده است. امروز نفرت پراکنی‌های قومی و زبانی، وحدت ملی و حتی امنیت ملی ما را به مخاطره افکنده است. من از جلالت‌مآب رئیس جمهور غنی تشکر می‌کنم که اخیرا در برابر یک حرکت قوم گرایانه‌یی که از سوی برخی از افراد منسوب به اداره‌ی امور ریاست جمهوری مشاهده شد، قاطعانه موضع گرفت و به سارنوالی هدایت داد که این موضوع را بررسی نماید.»
وی از همه‌ی مردم افغانستان خواسته که در حرکت مبارزه با قوم‌گرایی، رییس‌جمهور غنی را حمایت و همکاری کند تا این پدیده‌ از افغانستان محو شود.
خبرنامه افزود:« بیایید در این حرکت، رئیس جمهور را تنها نگذاریم و چنین نباشیم که قوم گرایی کسی دیگر را مذمت ولی قوم گرایی خود را ستایش کنیم. ما نباید در تقبیح قوم گرایی هم قوم گرایی کنیم، بلکه همه ما در هرجا و در هر موقعیتی که هستیم، از معاون رئیس جمهور تا وزیر و وکیل و تا رهبران سیاسی و حزبی و مدیران دولتی، همگی در برابر حرکت های نفرت انگیز قوم گرایانه، برخورد قاطع نماییم و عناصر متعصب افراطی را زیر بغل نگیریم و آنان را از خود برانیم. »
دو روز قبل محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور به دادستانی کل دستور داده بود که در مورد طرح رهنمود قوم‌گرایانه در اداره‌ی امور به صورت همه جانبه تحقیق و بررسی کرده عامل و عاملین این قضیه را به‌پنجه قانون بسپارند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان