شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حمله به مساجد و اماکن عبادت بی‌پاسخ نمی‌ماند

رئیس جمهور و رئیس اجرایی حمله تروریستی دیشب بالای مسجدالزهرا در کابل را محکوم کردند و آن را در راستای تنش‌های قومی و سیاسی دانستند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) ارگ ریاست جمهوری طی اطلاعیه ای گفته که تروريستان به سلسلۀ جنایات ضد دینی و بشری، شب گذشته نمازگزاران و عبادت ‌کنندگان را در مسجد الزهرا هدف حملۀ تروریستی قرار دادند که بر اثر آن شماری از هموطنان عابد ما شهید و مجروح گردیدند. اين جنايت‌كاران از اول ماه مبارک رمضان تا اكنون باربار دست به جنايت‌های خونين زده و فاجعه بشری خلق كرده‌اند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تروريستان با هدف قراردادن مساجد و گردهمایی‌های سياسی در تلاش اند تا در كنار جنايت به تنش‌های قومی و سياسی نيز دامن بزنند. اين رفتارها نشان می‌دهد كه تروريزم؛ مرز، قوم، مذهب، زبان و سمت نمی‌شناسد، بلكه با هدف قراردادن اماکن مقدس و مردم عام، در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت‌اند.

ریاست جمهوری گفته: تروریستان باید بدانند که مردم افغانستان همواره به‌حيث ملت متحد و یک‌پارچه در كنارهم قرار دارند و این‌چنین اعمال خصمانه که خلاف همه موازین دینی و ارزشی می‌باشد، نمی‌تواند به‌هیچ عنوان به وحدت اقوام باهم برادر، روندهای سياسی و مذهبی ملت افغانستان آسیب وارد كند.

رئیس‌جمهور به جنرال مرادعلی مراد معین ارشد امور امنیتی و محمدمعصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی کشور دستور داده‌است تا تدابیر لازم امنیتی را جهت خاک‌سپاری شهدا و مراسم فاتحه روی‌دست گیرند و هم‌چنان در تأمین امنیت بیشتر اماکن عبادی تدابیر جدی اتخاذ کنند.

رئیس‌جمهور کشور از قهرمانی و فداكاری سربازان پوليس به‌ویژه سرباز شهیدی که شب گذشته باعث جلوگیری از یک فاجعۀ بزرگ‌تر شد، ستایش نموده و همچنان، شهادت الحاج رمضان حسین‌زاده یک تن از تجار خیر، ملی، شخصيت وطن‌دوست و خدمت‌گزار مردم را به خانوادۀ و دوستان وی تسلیت گفت.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی کشور نیز طی اطلاعیه ای‌ جداگانه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در مسجد الزهرا گفت: گروهک‌های شیطانی تروریست و دشمنان اسلامیت و انسانیت بار دیگر با حمله بر نمازگزاران در ماه مبارک رمضان در خانه‌ی خدا نقاب از چهره پلید خویش برافگندند و به سلسله جنایت‌های نابخشودنی خود مرتکب یکی از جنایت‌های هولناک دیگر در تاریخ این سرزمین شدند.

وی گفت: تروریست‌های جنایتکار با زیرمجموعه‌های خائن و مزدور خویش دیشب در لحظاتی‌ که مسلمانان خداجوی و خدا دوست در مسجد جامع الزهرا در حال ادای نماز و استقبال از شب‌های مبارک قدر قرار داشتند٬ با راه اندازی یک حمله انتحاری باعث شهادت و مجروح شدن تعدادی از نمازگزاران و شهروندان ملکی این سرزمین گردیدند.

وی ضمن تسلیت به خانواده حاج رمضان حسین زاده تصریح کرد: در جمع دیگر شهروندان مظلوم و بی‌گناه این حمله جنایتکارانه حاجى رمضان حسين زاده یکی از تاجران و شخصیت‌های ملی و مردمی این سرزمین که به نیکی٬ خیر اندیشی و کارخیر شهره‌ی آفاق بود نیز به شهادت رسیده‌ است.

آقای عبدالله با محکوم کردن این جنایت وعده داد که حمله تروریست‌ها به جان شهروندان کشور و حمله به مساجد و اماکن عبادت بی‌پاسخ نمی‌ماند.

رئیس اجرایی اظهار داشت: در این لحظات حساس که تروریست‌ها در میدان جنگ در مقابل نیروهای مسلح کشور شکست خورده‌اند و برای جبران شکست خویش دست به حملات انتحاری می‌زنند از هم‌وطنان عزیز و شهروندان کشور می‌خواهیم با توطئه‌های دشمنان دین و مردم برادر و برابر این سرزمین با هوشیاری٬ اتحاد و هم‌دستی برخورد نمایند و اجازه ندهند دشمنان سوگند خورده و شیطانی ملت و مردم ما با ایجاد اختلافات و شکاف‌های مذهبی٬ قومی٬ زبانی و سمتی به اهداف شوم خویش دست یابند.

وی عنوان داشت: تررویست‌ها دین و مذهب و قوم ندارند و به هیچ ارزش اسلامی و انسانی پابند نیستند. آنان دشمنان بشریت و انسانیت اند. راه مبارزه با آنان اتحاد تمام انسان‌های آزاده از هر دین و قوم و ملت برای نابودی این پدیده شوم است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان