شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حکومت پنج ساله است اما سه سال آینده تهداب اصلی افغانستان شکل می گیرد

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید تشویشی که مردم در بارۀ اختلافات ایجادشده میان او و رییس جمهور دارند بی‌جا نیست.

عبدالله عبدالله که پیش از چاشت روز دوشنبه(۱۵ سنبله) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد یادآور شد که در بارۀ مسایل سیاسی که سبب تشویش مردم شده تشویش بی‌جا نیست اما این‌قدر تشویش که از فرصت برای رفع مشکلات استفاده کنیم نزد ما وجود دارد، مشکلات چارۀ اساسی می‌خواهد و در این راستا صحبت‌هایی با رییس جمهور انجام شده‌است.

آقای عبدالله گفت امید از دوسال گذشته درس‌هایی گرفته باشیم، آرزوهایی که داشتیم کم‌تر تحقق یافته، مردم رای دادند که رای‌شان سبب تشکیل حکومت وحدت ملی شد و فضای همان انتخابات(سال ۱۳۹۳) را نباید از چشم خود دور کنیم.

در یک ماه اخیر یک‌بار دیگر اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی اوج گرفته و طی چند هفته تا کنون به خاطر رفع آن چندین بار نشست‌هایی بین رییس جمهور و رییس اجرایی صورت گرفته که نتیجۀ نهایی آن هنوز مشخص نیست.

عبدالله عبدالله به اصلاحات انتخاباتی و برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان و شوراهای ولسوالی نیز تاکید کرد.

اما رییس اجرایی یادآور شد که حکومت وحدت ملی ارادۀ تمام مردم را که به انتخابات رفتند تمثیل می‌کند و این دولت دورۀ پنج‌ساله‌است، اما سه‌سال آینده سه‌سالی‌ست که افغانستان تهداب اصلی‌اش شکل می‌گیرد.

این در حالی‌ست که حکومت هیچ آماده‌گی را به خاطر برگزاری لویه‌جرگۀ قانون اساسی که بخشی از توافق‌نامۀ ایجاد دولت وحدت ملی است، روی‌دست نگرفته و این مورد انتقاد شدید شماری از طرف‌های سیاسی را برانگیخته‌است.

در پهلوی دیگر احزاب و چهره‌های سیاسی، اخیرا حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز تاکید کرد که به خاطر مشروعیت نظام باید لویه‌جرگۀ قانون اساسی برگزار گردد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان