شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خلیلزاد از ترمپ می خواهد فشارهایش را بر پاکستان افزایش دهد

سفیر پیشن امریکا برای افغانستان، زلمی خلیلزاد از رییس جمهورترمپ می خواهد تا در سه حوزه مهم اقدامات اش را برضد پاکستان متمرکز سازد.

آقای خلیلیزاد دریک مقاله درنیویارک تایمز می‌گوید که رییس جمهور ترمپ در نخست باید همزمان با افزایش نیروها درافغانستان، تلاش‌های دیپلوماتیک را نیز گسترش واین دو را باهم هماهنگ سازد و نیز یک نماینده ویژه‌اش را به کار بگمارد تا با رهبران افغان برای عملی شدن تعهدات شان درکار آوردن  اصلاحات سیاسی و اقتصادی کار کنند.

وی می افزاید که ترمپ در گام دوم آماده مقاومت پاکستان و آزمودن خودش باشد زیرا پاکستان ممکن است حمله‌ها را برمنافع ایالات متحده افزایش دهد و نشان دهد که واشنگتن بدون اسلام آباد در جنگ با هراس افگنی پیروز شده نمی تواند.

این دیپلومات کهنه کارهمچنان از اداره ترمپ می خواهد تا برسفرهای تمامی مقام‌های پاکستانی که با هراس افگنان همکاری دارند ممنوعیت سفر وضع کنند و دارایی‌های آنان را ضبط کند و نیز درکنار قطع کمک‌های واشنگتن، جلوکمک های نهادهای جهانی چون بانک جهانی و صندوق جهانی پول را به این کشور بگیرد.

درهمین حال ریکس تیلرسن، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا به پاکستان هشدار میدهد که اگر اسلام آباد رویکرد اش را در برابر گروه‌های هراس افگن تغییر ندهد و نیز در  پیکار با هراس افگنی جدیت نشان ندهد، پاکستان احتمالا پشتیبانی امریکا را از دست خواهد داد.

وی می‌گوید که تمامی گزینه‌ها در برابر حکومت پاکستان به شمول قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به اسلام آباد ونیز قطع همکاری های امریکا با پاکستان همچون یک متحد غیر ناتو روی میز استند. او گفت کسانی که منافع امریکا را تهدید می کنند در هر جایی که باشند آماج قرار خواهند گرفت.

وزیر خارجه امریکا از حمله بر هراس افگنان درخاک پاکستان نیز هشدار میدهد.

در این میان بیجینگ از روابط پر تنش کابل – اسلام آباد سخت نگران است.

هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است:”چین در باره روابط پاکستان و افغانستان سخت نگران است. به نظر ما روابط خوب و با ثبات میان دو کشور، به سود آنها و منطقه خواهد بود.”

با این هم رییس جمهور غنی پاکستان را به صلح دولت با دولت فرا میخواند.

این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که دو روز قبل رییس جمهور امریکا، دونالد ترمپ راهبرد تازه اش را برای افغانستان اعلام کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان