شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در ۴۵ مدرسۀ دینی جوزجان تندروی و وهابیت آموزش داده می‌شود

شماری از عالمان دین در جوزجان با نگرانی از گسترش وهابیت و آموزش تندروی در این ولایت می‌گویند، هم‌اکنون حدود ۴۵ مدرسۀ دینی مصروف ترویج وهابیت و آموزش تندروی‌ست که این کار برای مردم و عالمان دین قابل تحمل نیست. آنان هشدار داده می‌گویند که اگر جلو فعالیت این گروه در جوزجان گرفته نشود، ناامنی‌ها بیشتر از پیش افزایش می‌یابد.

مولوی یارمحمد، عضو شورای علمای جوزجان می‌گوید، افراد این گروه شماری از جوانان و نوجوانانی را که آگاهی دینی‌شان کم است به تندروی دعوت می‌کند. او می‌گوید، این گروه در کنار مدرسه‌های دینی در مکاتب و دانشگاه‌ها نیز تندروی را ترویج می‌‌کند.

مولوی عصمت‌الله یکی دیگر از عالمان دین در جوزجان با نگرانی از این وضعیت می‌گوید، گروه های تندرو فعالیت‌های‌شان را از مدرسۀ دینی تا اداره‌های دولتی گسترده ساخته اند.

او می‌گوید: « این گروه جوانان را به هدف از بین‌بردن عالمان دین نیز تحریک می‌کند.»

محمد‌نبی ایوبی، مشاور امور دینی معاونیت نخست ریاست جمهوری نیز می‌گوید، اگر جلو فعالیت‌های تندروانه این گروه گرفته نشود، ناامنی‌ها در این ولایت بیش از پیش افزایش می‌یابد.

رحمت‌الله ترکستانی، فرمانده پولیس جوزجان می‌گوید، آنان در هم‌کاری با ریاست امنیت این ولایت بررسی‌ها را آغاز کرده اند، اما تا کنون به مدرکی که نشان دهندۀ فعالیت‌های تندروانه در این ولایت باشد دست نیافته اند.

پیش از این حفیظ‌ منصور، عضو مجلس نمایندگان نیز از آموزش تندروی در مدرسه‌ و دانشگاه‌ها نگرانی کرد که واکنش‌های متفاوتی را در بین کاربران رسانه‌های اجتماعی در پی داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان